Fizolti Creative Commons License 2024.02.08 -1 7 484370

Anyagilag? Nyilván nem a MÁV normál költségvetéséből kell felszerelni. - Bármilyen fejlesztés van, az valamilyen formában a vasutat terheli. Nem feltétlenül a MÁV közvetlen költségeit, hanem mondjuk olyan formában, hogy az amúgy közlekedésre, vasútra költött források egy részét erre csoportosítják - lehet valami utasforgalmi célú fejlesztés helyett, de akár valami kifejezetten közlekedésbiztonsági célú helyett is. 

 

Technológiailag? Nem a MÁV-nak kell kifejleszteni. - Technológiailag benne kell lennie a vasútnak - és itt sem csak a MÁV van. A fórumon láthatod, milyen szenvedés megy a vonatbefolyásolás körül, amit alapvetően nem a MÁV fejleszt. De még addig sem jutottunk el, hogy minden, vagy akárcsak minden frissen átépült fővonalon legyen jelfeladás. Lásd a sápi esetet. 

 

Emberileg? - Életszerűen sorompó oldaláról az aktuális pályavasút, járműoldalról pedig az adott járművet üzemeltető társaság lenne a berendezés üzemeltetője, nekik kéne erre forrást, létszámot biztosítani. 

 

Hogy esetleg tévesen működik? Az ilyen hibákat ki kell javítani. - Ami a most üzemeltetett berendezéseknél sem működik gyorsan és maradéktalanul. 

 

Tehát elvben lehet, hogy jól hangzik, gyakorlatban soktucatnyi megoldandó probléma mellé behoz egy újat, amivel aztán forrást, eszközt, embert kér, és cserébe minimális mennyiségű balesetet képes elhárítani. 

 

 

 

 

Előzmény: superconductor (484367)