superconductor Creative Commons License 2024.02.08 -12 0 484367

Én ezt is támogatnám. Nem is lenne annyira bonyolult, pl. a fénysorompó fényébe bele kellene modulálni egy kódot, amire megállítja a járművet.

A már kötelezően előírt gyorshajtást megelőző rendszer mellé ez is bőven elférne, az ennél egy sokkal bonyolultabb rendszer.

 

Csak azt az egyet nem értem még mindig meg, és erre nem kaptam senkitől egy egyenes választ: miért terhelné egy olyan rendszer a vasutat, ami a veszélyhelyzet elhárítására lenne felszerelve.

Anyagilag? Nyilván nem a MÁV normál költségvetéséből kell felszerelni.

Technológiailag? Nem a MÁV-nak kell kifejleszteni.

Emberileg? Hogy nincs teljes kontrollban a mv.? De erre írtam, hogy az EVM, ETCS és éberségi rendszerek miatt sincs. Azok is be tudják fékezni a vonatot, épp a biztonság érdekében.

Hogy esetleg tévesen működik? Az ilyen hibákat ki kell javítani. Egy rúdtörést nagyon könnyű érzékelni, egyéb esetekre pedig szintén vannak akár szenzorok, akár a rohamosan fejlődő AI képfelismerő technológiák. De ezek már most is állnak azon a szinten, hogy nagyon kevés, gyakorlatban nulla vakriasztás legyen.

 

Még egyszer kérdezem: a mv. talán nem vészfékez, ha akadály van előtte? Akkor miért probléma, ha ezt helyette egy gép is megteszi, akár még látótávolságon kívülről is.

A vasút biztonsága arra épít, hogy a féktávolságon belül a pálya szabad. Ha ez a feltétel megsérül, akkor nem lehet garantálni egy baleset elkerülését, de szerintem ez nem is kell hogy azt jelentse, hogy ne is csináljunk semmit ez érdekében, vagy legalább a kár csökkentése érdekében.

Előzmény: korpi41 (484365)