95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2024.02.04 -3 2 484290

1, egyfelől, a járműhiány ott jön ki már ma is ahol jók a pályaállapotok, illetve a mellékvonali szinthez képest jók: ez az interrégió járműpark, a desirók usgyik hiánya.

 

Se Desiróbol, se Téglából nem azért van hiány, mert fizikailag nincs elég jármű, hanem azért, mert a flotta 25-40%-a tartósan dög. Ezzel kellene első körben foglalkozni. Az elmúlt években számtalan lehetőség lett volna ezen változtatni, ott volt a RegioJet 642.335-öse, aminek az egyik fele annyire sérült a balesetben, hogy aki látott már vonatot, tudta, hogy az nem fog többet menni; ugyanakkor ott volt neki egy fél egysége, amit meg lehetett volna venni alkatrésznek. Aztán jött a 6 HLB-s, friss revíziós Desiro, ez sem kellett. 

 

Ha ez a szegmens rendben lenne a "valódi" mellékvonalak elfutkorásznának még bézével,

 

De ez a szegmens ugyanúgy nem lesz rendben attól (hosszú távon biztosan nem), hogy veszünk x darab használt RS1-et vagy 5047-est. 2-3 éven belül ezekkel ugyanaz lesz a baj, mint ami miatt most nincs Desiro: meg fog állni az elégtelen alkatrészellátás és karbantartás miatt. Az a probléma, hogy időről-időre olyan "vegyünk ezt-azt" ötletek merülnek fel, amelyek üzemkészségben nem tudnak többet, jobbat, mint a Desiro (a Téglát nem ismerem). 

 

Másfelől, az ilyen "előbb legyen X utána majd lehet Y" felvetések eredménye hogy egyik se lesz.

 

Nem Kallax szekrényekről beszélünk. Ha veszek egy új vonatot, ahhoz kellene egy megfelelő karbantartási infrastruktúra. Ezt az elmúlt majd' 25 évben még mindig nem sikerült a MÁV-nál megérteni. Sem a Talentek, sem a TRAXX-ok, sem a Desirok esetében nem.

 

nincs értelme feltételekhez kötni a tűzoltás amikor ég a ház.

 

Ha ég a ház - 5047 032 olvtárs már megírta -, akkor vegyünk 628-ast. Mukranban van egy csomó, felmész a DB Gebrauchtzug oldalára, "éjfélig megrendeled, reggelre Hegyesbe leled". Ennek legalább az üzemeltetése relatíve olcsó, s az új motorkocsikhoz képest egy igénytelen jószág. A probléma az, hogy ezzel a "miért ég a ház" kérdést csak a szőnyeg alá söpörtük, s pár év múlva újra előkerül majd. 

 

És ma is lehet mondani egy rakat vonalat ami pályaoldalon rendben van csak jármű kéne rá.

Ott áll a jármű Szentesen, meg Fehérváron. A románok az elmúlt 2-3- évben elkezdték komolyan rendbe rakosgatni a sajátjaikat, vegyük fel velük a kapcsolatot, küldük ki Aradra a Desirokat egy normális "midliferefurbishment"-re, még csak Euróval sem kell érte fizetni.

 

Az államkasszának olyan mélyen van az hogy mi mennyibe kerül üzemeltetésileg a starton belül hogy nem érdekli,

 

Lehet, hogy öregszem már, de emlékeim szerint volt olyan mellékvonal-bezárás, ahol x millió megtakarítást vártak....

 

mondjuk úgy közben meg bármire van pénz ami a politikát érdekli az se baj ha több 100 milliárd.

 

Ebben nem vitázunk, csak szemmel láthatóan a politikát nem érdekli, hogy mi történik a mellékvonalon vagy a Pannónia Interregióval...

 

Módváltási hullámot az indít el ha nincs jármű

 

Módváltást lehet, bezárást, szüneteltetést a pénzhiány vagy az alacsony utasszám is elindít. Másrészt, ha ég a ház és jármű kell, akkor még mindig nem a használt jármű beszerzés az egyetlen alternatíva. Ha holnap vennénk 30 RS1-est, az is jóval később és jóval több pénz után tudna forgalomba állni, mintha azt mondanánk holnap, hogy akkor állítsuk talpra mind a 31 Desirot. 

 

vagy ha senki se tud felmutatni olyan fejlesztést amire ránézve a politikus azt mondaná hogy aha, egyszer már költöttem rá és a plebsnek jobb lett, odaállhatok fotózkodni... az utolsó falubeli járdaátadáson nyolcan tartják a nemzeti színű szalagot ha kell.

Attól, hogy az RS1-es jön a Bz helyett, nem sokkal lesz jobb a népnek, ha 2-3 év múlva itt is előkerül a "vonatpótló autóbusz közlekedik" vagy a "következő alkalmas vonattal utazhatnak", mert a flottaharmada leállt. Az 5047-es esetén erre 2-3- hónap is elég lenne, mert az a jószág igen sok törődést érdemel (érdemes megnézni, hogy most a terv szerinti kiadás menyi azokból az ÖBB-nél, beleértve a napi 100 km alatti fordákat is...) 

 

Summa summarum, nem elég eloltani a házat, meg kellene válaszolni a miért ég kérdést is. Ez meg az elégtelen karbantartás.  

 

Előzmény: Lovrin (484270)