fakó bakó Creative Commons License 2024.01.25 -4 1 3964

 

 

"Ugyanezek a közérthetőséget szolgáló, a saját célközönség felé lobogtatott archaizmusok az iszlám világtól sem voltak idegenek, csak ők, később kerülvén érintkezésbe a sztyeppével, az ihletet a Második Türk Kaganátus időszakából (682--744) merítették."
Csakhogy a Dszhajani nem egy mükedvelő történész irománya,hanem egy belső használatra szánt,diplomáciai jelentés.Ezek szerint az arab szerzők azért írták a madzsarokat türköknek mert így az olvasók egy ismert korábbi népcsoporthoz köthették őket. Maszudi a népszerüségre hajtott. Erről a területről csak ezt a négy népet nevezi türknek,a dzsájháni meg nem a jónépnek készült.
"Ettől függetlenül nem zárnám ki az Árpádok esetleges türk/ujgur felmenőit a játékból, csak ebből, amit itt összelapátoltál, semmi ilyesmi nem következtethető ki szerintem."
Nyílván nem következik. Adva van egy belső használatra szánt jelentés.Konstantinosz a politikai és földrajzi egységet Turkiának nevezi. Dzsajhani madzsarokról beszél,amit pl. Róna-Tas is a magyar név legkorábbi irott forrásának tart. Van egy mai nép aki magyarnak nevezi magát és hazája egybe esik az egykori Turkiával.Meg van,- a szerintetek nagy mesemondó- adata a hetu mogerről. Ebből ugye nem kövezkethet,hogy az elit elitje a türk magyarokhoz köthető. Nyilván a Dél Uralból költöztek tovább Etelközbe.

Előzmény: Afrikaans8 (3958)