csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.01.22 0 0 110125

Egy normál autóban használt savas, ólomakkumulátor névleges feszültsége: 12V. (Most mindegy, hogy a régi folyadékos, vagy a ma használt gondozásmentes.)

Ha üresen, terhelés nélkül, vagy egy kikapcsolt kocsinál, ahol a világítás sem megy már, megméred a kapocsfeszültségét, és ennél nagyobbat mérsz, például a Te esetedben 12,6V-t, akkor jó esély van rá, hogy az akksi, ha nem is 100%-s, de bőven rendben van. Sose' lesz nagyobb, csak akkor, ha jár a motor, és tölti a generátor, akkor általában 14-14,4V körül kell mérned az akkusarun a feszültséget.

Igazán akkor tudsz következtetni az akku állapotára - nem mindenkinél van a garázsban egy Bosch akkuteszter - hogy rátszed a feszültségmérőt az akkura, ráadod a gyújtást, és dudálsz egyet. Közben megnézed, hogy ez a 12,6V mennyire esek vissza? Ha 10V alá, akkor gyanús, hogy az akku már nem áll a helyzet magaslatán.

Ennél többet odahaza nem tudsz tenni, porfi teszeterek hiányában.

 

Amit leírtál, és az akku kora nekem azt sejtetni, hogy rendben van a dolog.

Előzmény: Bombyna (110109)