Színtiszta műszaki szempontból:
Szerintem nem, hiszen kitalálták már a merev és rugalmas függéses sorompókat is, azaz amíg a sorompó el nem ér egy bizonyos lecsukási állapotot, nem adunk a vonatnak azon átvezető menetengedélyt.
(Az általános fékúttávolság a vezérelt balíz kitűzésében tükröződik, és a magyar alkalmazásban az nem updateli csukott állapotban, hanem downgradeli a menetengedélyt zavar esetén.)
Ja igen, ez viszont sokkal hosszabb behatási távolságokhoz és zárvatartási időkhöz vezetne...
Még egy pont, ami érdekes lehet általános fékúttávolság szempontjából: vágányútvisszakövetéses kényszeroldás.
Ha a vonat még nincs a jelző közelítési szakaszában (pl. bejárati jelző esetén utolsó térköz vagy előjelzős szakasz), és oda nem is kerül be 16 másodpercen belül, akkor ezen 16 másodperc lejárta után egyből eloldódik a vágányút, és nem kell a 3 percet kivárni.
Szintén, olyan vágányútra tudunk menetengedélyt adni ami bármikor rövid idő alatt feloldódhat.
Lényeg a lényeg: úgy kéne menetengedélyt adni, hogy ne kelljen a vonatnak arra számítania hogy előtte üzemszerűen visszaverődik a jelző, ami miatt elvárnánk hogy egy bizonyos távolságon belül megálljon.
Minden másra ott a szakaszidőzítés.