segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.01.21 -2 5 484044

Ha már szóba kerültek a törvények:

a hatályos VT jelenleg annyipontban akadályozza a vasút, mint szállítási lehetőség versenyképességét, és fejlődését, hogy az már szabotázsnak tekinthető.

Legyen bár szó a munka- és vezetési idők meghatározásáról, a képzés- és kompetencia ügyeiről, bármiről.

Ilyan szinten torzítja úgy a fuvarozási, mint a munkaerőpiacot, hogy azt nézni is fáj.

Nem kezdenék el belemenni, hogy mi vezetett ahhoz, hogy ez ilyen formában hatályba kerüljön, mert már nem számít. Az számít, hogy sürgősen újat kellene készíteni.

 

A sokat hájpolt hegyesi haladós vonatoknál is az van, hogy a VT gátolja meg azt, hogy külföldi munkavállaló itthon tanúsítványt kapjon a starttól, azaz én nem vennék arra mérget, hogy a burkusok sokáig fogják tolerálni az egyoldalúvá vált átjárkálást. És hát ha egy ilyen projekt esetén, - amely nagyon erős politikai hátszéllel fut - sem voltak képesek igazítani a törvényeken, akkor mi fogja rávenni őket, hogy hozzányúljanak?

 

Ahogy, ha már Hegyesről van szó, a valamikor gond nélkül működő, megállás nélküli határátátmenetnek is a magyar hatóság vetett véget, amennyiben megtiltotta, hogy egyidejűleg két vonatbefolyásoló is aktív maradjon a járműveken.

Ahogy annak idején indusi-s szilivel, púpossal, motorkával simán haladtunk mindenféle határállomásokon, és a tauruszok első szoftverei is ismerték az ún. gyesev üzemmódot, ahol a PZB és az EVM egyidejűleg vokt aktív, úgy most ennél sokkal bonyolultabban már majdnem előállítottuk azt a status quo-t, amivel húsz évvel ezelőtt már rendelkeztünk, és amelyet minden további nélkül (meg persze hájp és pr nélkül, csak úgy praktikusan) használtunk is, igény és leehetőség esetén.

 

Ennyit a törvényekről...