Logikai bukfenc, amit írsz.
Azért lenne megkerülhetetlen a vasúti közlekedésben az általános fékúttávolság, mert Magyarországon van valamilyen jogszabály?
Ha megkerülhetetlen lenne, akkor nem léptek volna rég túl rajta.
Úgy jó negyven éve már biztosan, amikor elkezdtek LZB-ben közlekedni.
Az egész FS menet koncepciója arra alapul, hogy nem kötődünk többé az előjelzőtávolsághoz, meghaladható az általános fékúttávolság kötöttsége, hiszen minden fékgörbét egyenként számít ki a berendezés, az aktuális paraméterek alapján.
Csak sajnos ezt itthon nem akarják tudomásul venni, ahogy azt sem, hogy nem ábrándozhatunk emelt sebességről addig, amíg meghagyjuk a szintbeli útátjárókat úgy, hogy közben ragaszkodunk a 120-nál alkalmazott zárvatartási időkhöz.
Az egész egy nonszensz, egy tákolt kacat.
A szabálykörnyezet pedig plafont húz a jövőbeni fejlesztések fölé, esélyt sem adva egy nagyobb sebességű közlekedés lehetőségének. A millenium flakon se tud megállni kétszázról ezer méteren.
A többit a többiek leírták.