csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.01.19 0 0 110098

Válkasszuk ketté!

 

1: Ha nincs start/stop a rendszerben, vagyis nincs benne a kocsiban olyan elektronika, ami figyeli folyamatosan az akksit, akkor nem a testre, hanem a negatív sarura kell tenni a töltő negatív kábelét. Így elkerülhető, hogy egy esetleg nem tökéletes testelés esetén a töltés a "levegőbe menjen", mert egy rossz kontakt átmeneti ellenállásán elveszik az áram nagy része. Persze, ha szentül meg vagyunk győződve, hogy a kocsin minden testkábel abszolút rendben van, akkor lehet a kasznira, vagy a blokkra is kötni. Csak a fizika - pláne egy öregebb kocsinál - nem mindig van tekintettel a szent meggyőződésünkre.

 

2: Ha van start/stop a kocsiban, akkor az együtt jár egy olyan elektronikával is, ami figyeli az akksit. Na itt mindig a kialakított negatív csatlakozásra, vagy a motorblokkra kell a negatívot kötni, mert az akku negatív ágában van a "figyelő". Erre amúgy a kocsi üzemeltetési is utasítása kitér, csak el kell olvasni!

Előzmény: _Haszi_ (110096)