trizs77 Creative Commons License 2024.01.14 0 0 82588

Jó lenne ha a látogatás inkább gazdasági együttműködésről szólna és nem a politikai egyetértést emelnék ki.

 

Például Magyarország küszködik (kb. 10-15 éve) a vasúti mellékvonali jármű hiánnyal.

Európában már alig van van vasúti járműgyártó aki még gyárt ilyet.

Aki meg van, annak a gyártó kapacitása le van kötve kb. 2026-2030-ig.

 

ugyanakkor Szlovákiának Zsolnán van ilyen típusú szabad gyártó kapacitása.

A Szlovákiában 861-es sorozat számon futó széria kíváló lenne a MÁV-START részére a mellékvonali vagy a nem villamosított fővonali közlekedés biztosítására.

 

Elsőnek elég lenne 10+10 db szerelvény a 81-es vonalra és a 75-re.

Még abban is megegyezhetnének, hogy a karbantartó bázis Füleken legyen és a magyar vasúti jármű szerelők ingázzanak oda naponta, vagyí Kisterenyén és a szlovákiai munkavállalók ingázzanak át naponta.

 

Az említett térségben ma is ingáznak mindkét oldalról 40-60 km-ről a hatvani Bosch-ba a dolgozók.

Előzmény: martinaxe7 (82587)