Jó lenne ha a látogatás inkább gazdasági együttműködésről szólna és nem a politikai egyetértést emelnék ki.
Például Magyarország küszködik (kb. 10-15 éve) a vasúti mellékvonali jármű hiánnyal.
Európában már alig van van vasúti járműgyártó aki még gyárt ilyet.
Aki meg van, annak a gyártó kapacitása le van kötve kb. 2026-2030-ig.
ugyanakkor Szlovákiának Zsolnán van ilyen típusú szabad gyártó kapacitása.
A Szlovákiában 861-es sorozat számon futó széria kíváló lenne a MÁV-START részére a mellékvonali vagy a nem villamosított fővonali közlekedés biztosítására.
Elsőnek elég lenne 10+10 db szerelvény a 81-es vonalra és a 75-re.
Még abban is megegyezhetnének, hogy a karbantartó bázis Füleken legyen és a magyar vasúti jármű szerelők ingázzanak oda naponta, vagyí Kisterenyén és a szlovákiai munkavállalók ingázzanak át naponta.
Az említett térségben ma is ingáznak mindkét oldalról 40-60 km-ről a hatvani Bosch-ba a dolgozók.