Zoli1949
2024.01.09
|
|
0 0
5188
|
Csak a tisztánlátás végett. Tamás műszerrel válogatta össze a motorokat egy- egy mozdonyba, ezért jól tud a két motor együttműködni. Annak idején a gyártáskor nem párosították össze a motorokat. Ezért szélsőséges esetben az is előfordult, hogy jelentős eltérés volt a két motor teljesítménye között. E miatt az erősebb motor vagy húzta, vagy tolta a gyengébbet. Ezért az erősebb egy idő után leégett. Mivel elég sok motor fordult meg a kezem között, ezért ezt személyesen is tapasztaltam. Alig volt olyan motor, aminek a tekercsein ne látszódott volna a túlmelegedés miatti füstölődés nyomai. A Helikon teljesen más. Az egy elfuserált konstrukció . A tekercselt állórész helyett állandó mágnes használata klasszikus megoldás, Viszont műanyag és fém fogaskerekek együttes használata már nem. Nagy odafigyeléssel be lehet állítani a megfelelő együttfutást, de szerintem ez nem volt annyira jellemző az összeszerelés során. A kerekek jobb tapadását segítő gumigyűrűk pedig már már elöregedtek, ahogy a műanyag fogaskerekek is. A föld mágnesessége miatt a motor állandó mágnesei is gyengültek. Összegezve: akinek jól működő Helikon mozdonya van, az nagyon vigyázzon rá
Üdv: Zoli
|
Előzmény: Ep128 (5187)
|
|