sr1 Creative Commons License 2024.01.06 -1 1 110058

Már van. A sebességtartó automatából a radart nem lehet kikapcsólni. Engem zavar, ha egy robot fékez, mert nem tudja, hogy milyen az útburkolat. A front assist-ot sem. 

Az emberi felelőséghez ész is kell és megfelelő szellemi állapot, hajtásít majdnem mindenkinek adnak- aki le tud vizsgázni, de a spihés vizsgálatok elég felületesek.

Pluszba ott van a kovid, a háború, a média nagyítólencséje, a helytelen táplálkozási szokások és úgy általában a megváltozott életmód. Elég sokan meg tudnak élni munka és család nélkül is mostanában, apropó emberi felelőség.  Ott a másik véglet: urbanisztikai központokba a folyamatosan rohanó, aki az utazásnál szeretné megsporólni az idejét, miközbe muszáj kapcsolatba maradjon az ismerőseivel az autója fejegységén keresztűl. Átestünk a lovon, a bakaságban leveleket írtam a barátnőmnek és 3x hivtam fel a szüleimet.       

 Nálunk bevezették a drogtesztet is az alkoholtesztek mellé, mert gyakoriak lettek a drogfogyasztók által okozott balesetek. 

 

Szerintem az a legnagyobb baj, hogy nagyon megnőtt a forgalom sebessége és az újabb autók tömegarányos teljesítménye is egyre nőtt.  Adott a lehetőség gyorsabban  hajtani, mert mások is azt teszik és valahogy haladni is kéne a forgalommal. Csakhogy az emberi lény érzékelési képességei közbe nem változtak.  

 

Erre az autóipari szövetségek eldöntötték, hogy beépítenek minden új autóba aktív vezetési asszisztenseket. Csakhogy ott vannak azok a fránya radadok, kamerák és ultrahangos érzékelők, amihez nagyon nehéz jó szoftvert írni - márcsak azért is,  mert víznek három fázisa van és a nedvességet nem szereti az elektromágneses hullám.

Így az érzékelőket folyamatos ellenőrzés alatt kell tartaní.  Az én autómban 280e km alatt egyszer se gyúlt ki egy műszaki hibát jelző ikon (az ablakmosó folyadék, az Adblue figyelmeztetésen, a guminyomás és a fékbetét kopáson kivül- amit megértek és tudom kezelni), de az assziszetenciához tartozó figyelmeztetések elég gyakran.

Egy műszaki embernek elég nehéz megemészteni, hogy miért ennyire gyakoriak a figyelmeztetések (jó nagy sárga/piros  ikon a műszerfalon, hiszen digitális, egy erős hangjelzéssel megspékelve), hamár beépítették (a drágább) autóba.

 

               

  

  

 

Előzmény: banika1 (110056)