Az új autómba olyan a navi, hogy folyamatosan frissíti magát utazás közbe- ha van mobil nett (egy viruális adat sim kártya van beépítve a fejegységbe, ami 3 évig ingyenes). Pluszban a radar és a táblafelismerő rendszer is működik, ACC nélkül is. Ha kipipámon a vezetési asszisztenciába az ECO-t, a körforgalomnál megállítja az autót, kanyar elött lassít, stb. És néha megrázza a gázpedált is (jelezve, hogy lassítsak), ha látja-tudja, hogy közeledik egy sebességkorlátos szakasz. Van egy új szolgaltatás is a vezetési assziszetenciában: sípol, ha meghaladom a megengedett sebességet.
Ezekkel csak az a gond, hogy Közép Európaba szinte senki nem tart be minden közlekedési szabályt és előbb-utóbb valaki elüt.
Tehát perpil itt úgy kell vezetni, hogy folyamatosan koncentrálva a forgalomra és az útviszonyokra, megtalálod azt a tempót, amivel elkerülsz minden váratlan helyzetet, amit csak egy hirtelen manóverrel lehet kivédeni- csakhogy erre az amatör soförök kis része képes (sok-sok levezetett kilóméter, minimális mennyiségű pia elfogyasztása és jó térlátás is a feltétele ennek), pont azért vezették be ezeket a csomagokat.
Ha minden autón lesz egy hasonló rendszer (amit nem lehet kikapcsolni), akkor az aktív vezetési asszisztenciás csomagok lecsökkentik a baleseteket.
De ameddig nincs, addig balesetveszélyesek.
Sajnos az új autók ára egyre nő és az autópark egyre öregedik.