misinator Creative Commons License 2023.12.26 -1 1 1880

Üdv mindenkinek!

 

2022.02.24-én írtam, amikor még alig volt az új autóban vagy 200 kilométer.:
 

"...Ma elautóztunk kirándulni Felsőzsolca-Kazincbarcika útvonalon Szilvásváradra.

Ahol volt, ott forgalom tempójával/ritmusával, Szilvásvárad környékén meg nyugodt, táblák szerinti tempóval.

A napi fogyasztásmérő végül 5.4 l/100km fogyasztást jelzett hazaérkezéskor. (Atkinson ciklus!)

Teljesen rendben van számomra.

Tipikus kis turbómotor: Hidegindítással/rövid távon/városban viszonylag sokat hajlamos enni, de országúton/pályán jól fogyaszt...

 

Aztán 2023.08.22-én írtam:

 

"...

Viszont úgy 10000 kilométer után "látványosan" csökkent a fogyasztás:

A tavaly nyári országúti 5.1-5.4 l/100 km-es fed.comp. kírások után ez már 4.4-4.6-ra csökkent  - természetesen klímával.

Hozzá kell tenni, hogy ettől 5%-al több a valós. Gondolom, hogy ez így van a többi motorverziónál is.

S ugyanígy a munkába/ból járós városi, szintén nyári (iskolaszünet), klímás profilom is (kijelezve) 6.7-ről rendre 5.8-ra csökkent.

Ezt a tankolások is visszaigazolják (ahol is a hektikus használat miatt változóbb a végfogyasztás)..."

 

 

Tegnap újra megjártuk a Felsőzsolca-Kazincbarcika-Szilvásvárad, pontosabban Bélapátfalva útvonalat oda-vissza.

 

A külső hőmérséklet nagyjából egy tartományban volt a két alkalommal.

A tempó is hasonló volt, hiszen az első alkalommal még állandóan állítgattam a kormány/üléspozíciót a kanyargós, emelkedős-lejtős, gyorsítgatós, lassítgatós útszakaszon, most meg meglepően nagy volt a forgalom a 16 óra utáni sötétben.

 

Ahogy említettem fentebb; 10000 kilométer megtétele óta jelentősen csökkent az átlagfogyasztás az egyenletes tempójú szakaszokon.

A munkába/ból járós városi útvonalra is ezt írtam, csak még ugye nyáron...

 

... télen ez nem különösebben ismétlődik meg; csodák sajnos nincsenek.

 

De visszatérve a rokonlátogatás útvonalára, roppant kíváncsi voltam, hogyan alakul végül a fogyasztás, főleg úgy, hogy nem én határoztam meg a tempót a Kazincbarcika - Bélapátfalva oda-vissza szakaszon.

 

 ...hát kérem szépen a nyers motoros 5.4l/100 km helyett ezúttal 4.7-et mutatott a kijelző az utazás végén.

Le a kalappal előtte!

 

Ami különösen feltűnt hazafele az éjszakában (nem hallgattunk rádiót/zenét), az a motor kifejezetten csendes, kisimult, teljesen morgásmentes járása minden tempón és szakaszon.

Mintha egy minőségi négyhengeres lenne.

 

Márpedig amikor jövünk haza a munkából, akkor a kijelző szerint már üzem meleg hűtőfolyadék ellenére a Miskolcot elkerülő, még országúti szakaszon, csupán 5 kilométert megtéve (tehát gyanítom, hogy a motorolaj még nem érte el az üzemi hőmérsékletét) a motor 80-90-nél hetedikben meglehetősen nyersen morog, mintha már leülne a vén motor az öreg motortartó bakokra...

Amikor nagyon idegesít, akkor kézibe áthúzva visszarakom hatodikba az autópálya szakaszig, hogy eltűnjön a kellemetlen frekvencia, kisimuljon a motor járása.

(A fogyasztáskijelzés ráadásul nem is mutat drámai különbséget).

 

Ennek sem való a rövid távú használat:-(

 

úgy látszik, hogy az csak az elektromos kocsiknak való...

 

 

Mindenkinek Boldog - az autó használatában is problémamentes, sőt élvezetes - Új Évet Kívánok!

 

 

Előzmény: misinator (1642)