csepelzon Creative Commons License 2023.12.26 0 3 242914

A kétbetűsökről én csak jót mondhatok. Mióta megvannak, minden gyári maradt rajtuk. Az ES-ben 160 ezer van, 15 éve nem használom, a TS-ben 190 van, még mindig hazahozott, a blokk még nem volt széthúzva, csak a hengereket cserélgettem, hol 125, hol 150-re. Meg 2-3-szor a gyújtásoldali főtengő csapágyat egy okos szerkezettel bontás nélkül kihúzva.

 

Az ES-ben kétszer törött a főtengely, már gyárilag megadták az esélyt rá, hol a jobb, hol a bal oldali főtengelycsonk törjön el a sonka mellett. Nem véletlen tértek át később a vastagabb csonkokra. Mindkét törésem külföldön történt, az első 1973-ban Holicébe menet az 500-as cross VB-re, még Pozsony után nem sokkal, onnan a haverom húzott oda s vissza a ma nálam lévő TS-sel, úgy 800 km-t. A második 81-ben a labancoknál történt, de a drága még kettétört főtengellyel is hazahozott.

 

Motor csak egyszer toltam haza az életben, mikor a Danuviában "elgurult" a lendkerék, akkor is csak 3 km-t.

 

Előzmény: cbx (242907)