Köszi a választ.
töltési karakterisztikáját és a használatát (pl. start-stop) az akkunak a töltésvezérlés az akku degradációja során finomhangolja az akku képességeihez.
Tehát magyarra fordítva, ha a rendszer képes lefelé követni egy akku állapotváltozását, akkor elméletileg semmi akadálya sem lenne annak, hogy pár(száz) km megtétele alatt automatikusan felfelé is követni tudja az állapotváltozást.
Az, hogy ez a gyakorlatban nem így van, az nagy valószínűséggel sok szoftveres szakember rengeteg ecélból befektetett munkaórájának "köszönhető".
Mostmár csakazért sem viszem el finomhangoltatni az akkut, majd időről-időre beszámolok a tapasztalatokról, ha adódik valami probléma, akkor megírom.
Eddig csak annyi változást vettem észre, hogy a start-stop rendszer sokkal hamarabb aktivizálja magát, mint az akkucserét megelőző időszakban.