FejesAntal Creative Commons License 2023.12.21 -5 1 71201

Még szerencse hogy nem mindig ők döntenek. Semmiféle nosztalgia vonat nem lenne, az arra jogosultak nem tudnának gőzöst vezetni. Mekkora veszteség lenne.

 

**

 

Lenne, csak éppen a külföldi üzemelő "nosztalgia" járművek döntő többsége, magántulajdon. Egy ember, vagy egy magánegyesület, klub, baráti társaság tulajdona. Ezek működésébe a vasúti szakhatóságokon kívül nem szól bele senki, csak a pénz - de az nagyon. Németo.-ban is, hogy egy ilyen klub fennmaradjon, most adogatják el sorban, az összevásárolt mozdonyaikat. De mivel magántulajdon, megtehetik.

Tehát az új Közlekedési Múzeum egy nagyrészt betonacél, vasbeton beton, üveg építmény lesz. Elég csekély a valószínűsége annak, hogy elpusztul. Amikor Nürnbergen leégett a DB múzeum, ott egy nagyrészt régi  faszerkezetű fűtőház lett a lángok martaléka. 

 

Tőlünk nyugatra egy múzeumi és államvasúti tulajdonú "100 éves vonat" közlekedtetése nem is jutna eszébe senkinek, nemhogy azt nyúzzák 25 éven át a Balaton körül. Ilyen korú és eszmei értékű járművek állnak egy múzeumban.

 

Előzmény: C50 (71195)