nohab Creative Commons License 2023.12.21 0 0 109977

Mit veszítettem azzal, ha a régi akku helyett berakták az újat és utamra bocsájtottak (semmi betanítás, összehangolás)?

Talán a két fő dolog:

- bár a benzines esetében szerintem elhanyagolhatóan kicsi eséllyel, de talán ott is előfordulhat olyan pillanat, amikor nagyobb az összesített áramigény mint amit a generátor abban a pillanatban ki tud szolgálni. Ilyen esetben gyenge akkunál előfordul, hogy az autó egyszerűen lelövi a programozott sorrendben a jelentősebb fogyasztókat, pl. ülésfűtést. Az akkucsere után az ilyen jelenség megszűnik, ha tudja, hogy új az akku.

- a töltési karakterisztikáját és a használatát (pl. start-stop) az akkunak a töltésvezérlés az akku degradációja során finomhangolja az akku képességeihez. Ha nem tudja, hogy új akku van a rendszerben, akkor az új akku képességeit nem fogja kihasználni. Ennek akkor lehet inkább jelentősége, ha valaki áramdeficites üzemmódban használja az autóját (kevés a km egy-egy hidegindításra), ilyenkor simán lehet olyan, hogy a régi akkuval áramdeficites a rendszer, az újjal meg lehetne kár nullszaldós is, ha tudná a töltésvezérlés, hogy tolhatja neki. Ennek alapvetően két hozadéka lehet, az egyik a fogyasztók pillanatnyi korlátozása, a másik az, hogy nem tölti vissza a hidegindítás során kivett töltést a rövid használat alatt.

Összességében sok mindentől függ, hogy mennyire kritikus az, hogy fel van-e tanítva az új akku, rövid utakra használt dízelnél, téli időszakban szerintem kifejezetten kritikus (leginkább amikor a kiegészítő villanyfűtés megy vagy szeretne menni), elsősorban hosszú utakra használt benzinesnél talán nem okoz semmi érzékelhető jelenséget. Ezzel együtt semmi nem szól amellett, hogy ne legyen regisztrálva az új akku, az akku élettartama a legtöbb esetben rövidebb lesz ha nem tanítod fel.

A tekerőgombok elég ócskák, de inkább a héj hosszában végigrepedése a tipikus tünet, ilyet nem látsz rajta? Ez okozhatja a leírt tünetet. Cserével javítható, tudtommal a VW nem árul csak komplett panelt, de az alin kapható csak a gomb vagy egyben a blokk. A minőségét ezeknek a kínai daraboknak nem ismerem, más alkatrész témában vettem már onnan hibátlan holmit és minősíthetetlen sz@rt is.

A cseréje nem egy génsebészet, viszont le kell venni hozzá a kormányt.

Előzmény: Pierr_Kardán (109949)