Most tüzet kell(ene) oltani nem megoldani mindent egyszerre. Nincs elég hadrafogható motorvonat, venni kell használtan, ami épp van Db628 jó választás lenne, az még tuti elketyeg 10-15 évig, addig lezavarható tenderrel mindennel új motorvonat beszerzés is. Dízel-villany hibridek pl. amit sok helyen be lehetne vetni, főleg ott, ahol a vonal részlegesen villamosítva van, vagy drót alatt megy a dízel szakaszosan.
Most nem az a fő baj, hogy nem alacsonypadlós, nincs klíma stb. hanem, hogy nincs, ami guruljon. Minden jobb, ami gurul, akkor is ha nem alacsonypadlós.
Gumiorrúakról is nagy a csend, pedig tele volt vele a sajtó, hogy azok jönnek majd, azok se oldanak meg mindent, de lenne helyük akár a mizsein is, de pl. IR viszonylatokon is. Pár tucat DB628-al kint lennénk a vízből egy ideig, pl. lenne jármű az idén bezárt 10 vonalra. Volánhoz szinte midnen évben jöttek új járművek még ha csak pár darab is, 2010 óta ha ezt a vasútnál is megoldják, hogy amikor épp van eladó vesznek párat, évente 5-10 használt dízel motorvonattal, máris nem volna gond azzal, hogy nincs mit kiadni és vonalakat kell bezárni.