Amit elfelejtettem, de a legelejére kellett volna írnom.
Nem vagyok ellene a használt motorvonat beszerzésnek, pusztán arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy azért az sem olyan egyszerű vagy könnyű, a hazai közbeszerzési előírásokat már nem is említem.
Persze, lehet gondolkodni a DB 628-as szériában, nekem nincsen vele semmi bajom.
Mondjuk sokat kellene tenni érte, de pont a Lajosmizsei vonalra inkább a most megjelent DB 644-es széria lenne jobb, tud menni villamos üzemben 25 kV-al, és felsővezeték nélkül dízel üzemben. Tudom, nem igazán a megbízhatóságáról híres a típus, de ha anno tudtak működni a Talentek egész jól amíg a Stadler tartotta őket karban, lehet ezek is tudnának megfelelő üzemkészséget, és akkor a drót alatt nem kellene dízellel menni, sőt további lehetőségek is megnyílhatnának.