Ne haragudj meg, de persze, a látszatmegoldás az gyorsan és fillérekből megvan.
A használt motorvonatokat nem csak megvenni kell, hanem felújítani, honosítani, engedélyeztetni.
Ha ez megvan, akkor ott tarthatna a rendszer, hogy van használtan vett valamennyire felújított, a hazai üzemeltetésben totál ismeretlen típus, és ezekhez a motorvonatokhoz nem nagyon van alkatrész.
Persze lehet még venni alkatrészbányának további motorvonatokat, rendben, látszólag ez is megvan.
Utána jön az, hogy a kőbalta egyszerűségű Bzmot kocsik karbantartásához sincsen semmi, sem alkatrész, sem pedig humán erőforrás. Mennyi Usgyi áll félreállítva? Mennyi a Desiro állomány kiadása, rendelkezésre állása, mennyi amelyik tartósan hiba nélkül végig tud dolgozni egy napot?
Persze azt is mondhatjuk, hogy akkor venni kell háromszor annyi használt motorvonatot és megcsinálni a fent említett metodikát velük, és akkor mindig lesz üzemképes eszköz.
De erről mindent el lehet mondani, hogy nem igazán hatékony és filléres megoldás.
Arról nem is beszélve, hogy a használt motorvonatok sem lesznek akadálymentesek, nem lesz bennük klíma, stb.