Fizolti Creative Commons License 2023.12.19 -2 0 4653

Tegnap megint volt egy felsővezetékszakadás Rákoson. 

Kiváló szakemberünk tett is róla ki egy posztot, hogy ezért baj az, hogy LJ. leállította az ide tervezett BFK projektet (ami úgy BFK ötlet, mint kb. bármi más, Már a 2008 körüli "S-Bahn" koncepció is szinte minden elemét tartalmazta, a Keleti-Kőfelső-Rákos négyvágánnyal, a 80a-ra ervezett, és menet közben lehúzott rákosligeti bővítéssel, az új élessaroki megállóhellyel). 

Aminek a tervezése még hónapokig, ha nem évekig tartana, és jó esetben 2-3 évig a mostani infrastruktúra maradna akkor is, ha a közel tucatnyi BFK-s nagyprojektből ez lenne az egyik szerencsés, amire hamarosan lenne szándék, pénz. 

 

Az ilyen szakaszok azonnal igényelnék a meglévő infrastruktúra normális állapotának biztosítását, karbantartást, de itt fontosabb volt szóba hozni az évek múlva esedékes nagyprojektet, mint ezt. 

 

A 142-es esetében ez úgy nézne ki, hogyha kisiklik egy vonat, kigyullad egy csörgő, vagy Pestszentimrén megint aláhúznak egy behaladó vonatnak, akkor megint jönne a nagyprojekttel, aminek NINCS alternatívája, nem lehet kisebb felújítás, ami modulárisan folytatható (Az eredeti S-Bahnos ilyesmivel számolt (I. és II. ütem)), nem lehet egy sokdarabos dízelbeszerzés részeként ide is pár motorvonat, 

kell a nagyprojekt a teljes vonalra minden extrával, vagy marad a 40-60 Km/óra. 

 

Il Leone

 

Életszerűnek tartom, hogyha VD marad, akkor jobb PR-rel csinálja végig az elmúlt egy évet, mint amit LJ tudott - tehetné, mert akkor a KT, MKK, meg pár nagyobb újság kevésbé  dolgozna ellene. 

A mostani bezárások egyes vonalak esetén annyira lennének téma, mint a amikor egy éve megszűnt vonatok rendszeres megállása tucatnyi 20-as, 41-es vonal menti helyen, meg egy hónappal előre tájékoztatva, átállási idő nélkül,  megfelelő infra nélkül próbálták erőszakkal vonatra tenni az utasokat a 80a környékén.

De az is elképzelhető, hogy ő tényleg törekedett volna kompromisszumokra:

Pl. 3-4 vonalra kierőszakoljuk a járművet, 2-ből szezonális kirándulóvonalat csinálunk, 2-re megmagyarázzuk, hogy tényleg nincs utas, de az itt felszabaduló mindennel máshol emeljük a színvonalat, 2-3-re meg elkezdünk terveztetni egy TT projektet, azzal, hogy most nem jár majd vonat egy darabig, de 3 év múlva megindulhat a nagyprojekt, 

 

 

 

Előzmény: FeNegyerek93 (4637)