Még a 2007,2009-es bezárásoknál is legalább lehetett a koncepciót látni,
Az idő szépít dolgokat, de nem.
A két, ugyanazt a személyzetet, ugyanazt a járművet igénylő 126 és 129 közül ellőbb bezárt az akkor húszezres Békést a hatvanezres megyeszékhely Békéscsabával összekötő+egy átszállással fővonali kapcsolatot adó vonal, a negyedeakkora Kondorost a puszta közepével összekötő maradt még egy darabig.
Előbb a nyáron balatoni fürdős vonatokhoz kellő 27, majd az altetnatívájaként menő fővonal 5-ös is bezárt, ahogy bezárt a valamilyen formában távolsági forgalmat korábban is lebonyolító 45-ös is.
A 11-es vonalból a megyeszékhely/fővonal előtti utolsó 21 Km állt le hétköznapokon, hogy aztán a a szakaszra kellő járművek egy része szerelvényként lejárjon Veszprémbe.
Bezárt a 142 alsó fele, ahol időszakosan szintén ment a szerelvénymenet tankolni. A további nulla önálló forgalmi személyzetigényű 77, 109, 87b, 98b, 113 keleti vége, stb. Ugyanúgy bezárt Komló. Rendszeres teherforgalmi igényű vonalak, mint a 4, 42 alsó fele, 37.
Nincs olyan logika, ami általánosan leírná, hogy mi alapján sorsolták ki, mi zárjon be akkor.