trizs77 Creative Commons License 2023.12.09 -2 2 187372

Volt nálunk (MN 7980) 2 db DIZIL, azaz dízel motorral átépített ZIL-130 teherautó.

Egyik rövid platós volt, ülésekkel, a másik hosszú platós.

 

Nem sokat talán 2-3 évet mentek benzin motorral, elég kevés km-t.

Utána elvitték átépíteni.

1-2 hónap múlva visszahozták.

Román dízel motorokat kaptak.

A többi platós ZIL-ünk marad benzines.

 

A kettő DIZIL-ből a rövid platós (űléest) Bp-i HEŐ ügyelet tartalék őrség kocsinak osztották be.

Állandóra.

De erről valahogy nem nagyon értesítették a HEŐ ügyeleteket mert havonta ha egyszer igénybe vették.

Minden reggel 8-kor az őrvezető bejentkezett a HEŐ üTI-nek, pontosabban 99%-ban az ÜTI helyettesének, hogy Ő megvan, készen áll.

Az tudomásul vette, valahová felírta egy nagykönyvbe a kocsi rendszámát és a gkv nevét és a következő 24 órában nem nagyon szóltak hozzá.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A másik DIZIL-nek viszont kb. 1982-től vagy 83-tól (??) lett egy fix fordája a napi/heti feladatai mellett, pluszban.

Minden héten egyszer, legtöbbször kedden, csinált egy Budapest-Pécs-Budapest fordulót.

 

A laktanyánk az Osztapenko köz-ben volt a XI.ker.

Ahogy kikanyarodott a laktanyából mindjárt a 70/6-os útra ért.

Azon elment Pécsig.

Pécsen szintén a 6-os úton volt a laktanya.

Ott targoncával levették róla a fa konténert.

Végzett 30 perc alatt.

Majd a 6-os úton vissza-haza kocogott üresen.

Egy tts. kocsiparancsnok ment vele.

Szerették ezt a fuvart.

Visszafelé valahol egy csárdában ettek valamit és nyugiban hazaértek.

 

Mivel dízel volt, a terhelése lefelé kb. fél tonna, visszafelé üres, ezért alig fogyasztott.

Nagy harcok előzték meg ezt a rendszeres fuvart.