Volt nálunk (MN 7980) 2 db DIZIL, azaz dízel motorral átépített ZIL-130 teherautó.
Egyik rövid platós volt, ülésekkel, a másik hosszú platós.
Nem sokat talán 2-3 évet mentek benzin motorral, elég kevés km-t.
Utána elvitték átépíteni.
1-2 hónap múlva visszahozták.
Román dízel motorokat kaptak.
A többi platós ZIL-ünk marad benzines.
A kettő DIZIL-ből a rövid platós (űléest) Bp-i HEŐ ügyelet tartalék őrség kocsinak osztották be.
Állandóra.
De erről valahogy nem nagyon értesítették a HEŐ ügyeleteket mert havonta ha egyszer igénybe vették.
Minden reggel 8-kor az őrvezető bejentkezett a HEŐ üTI-nek, pontosabban 99%-ban az ÜTI helyettesének, hogy Ő megvan, készen áll.
Az tudomásul vette, valahová felírta egy nagykönyvbe a kocsi rendszámát és a gkv nevét és a következő 24 órában nem nagyon szóltak hozzá.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A másik DIZIL-nek viszont kb. 1982-től vagy 83-tól (??) lett egy fix fordája a napi/heti feladatai mellett, pluszban.
Minden héten egyszer, legtöbbször kedden, csinált egy Budapest-Pécs-Budapest fordulót.
A laktanyánk az Osztapenko köz-ben volt a XI.ker.
Ahogy kikanyarodott a laktanyából mindjárt a 70/6-os útra ért.
Azon elment Pécsig.
Pécsen szintén a 6-os úton volt a laktanya.
Ott targoncával levették róla a fa konténert.
Végzett 30 perc alatt.
Majd a 6-os úton vissza-haza kocogott üresen.
Egy tts. kocsiparancsnok ment vele.
Szerették ezt a fuvart.
Visszafelé valahol egy csárdában ettek valamit és nyugiban hazaértek.
Mivel dízel volt, a terhelése lefelé kb. fél tonna, visszafelé üres, ezért alig fogyasztott.
Nagy harcok előzték meg ezt a rendszeres fuvart.