"Meg volt annak is a romantikája."
Bizonyos szempontból nosztalgikus emlékeim vannak a Kádár-korszakról nekem is. A stabil, emberi, szerető családi háttér, a létbiztonság (hamis illúziója), a kiváló (vagy annak vélt) oktatás, az egyszerűbb, kiegyensúlyozottabb élet, stb. De nem szabad, hogy ezek a nosztalgikus emlékek kivetüljenek az élet más aspektusaira és elvakítsanak, elfedjék azt, hogy sok más területen mennyire borzalmas volt az a korszak.
Ahogy mondod, tönkretették a társadalmat, kiirtották az értelmiséget, a kultúrát, és a helyére középszerű, sokszor meghazudott, idealizált, ám értéktelen bóvlit ültettek. Ennek remek példája ez az épület, meg hogy sokan ma is kiállnak mellette, hogy "jó volt az, bonyek". Egy nagy frászt volt jó, ennél gagyibb, silányabb, szégyellnivalóbb építészeti megoldást keresve sem találsz.
Eltüntették vagy elüldözték az igazán jó mérnökök, tudósok nagy részét, a maréknyi kitartó kivétel, akik vitték tovább a fáklyát, nem tudtak kiteljesedni. Képzeld el, mi lehetett volna az Ikarus, ha nem köti őket a rendszer.
A kultúrát kisajátította a középszerű, lábszagú komcsi bagázs, a '68-as büdösbunkók, akiket mostanában is alig sikerül kirugdosni a színházakból meg mindenhonnan. Voltak kivételezettek, akiknek minden "sikerült", de a maradék 99% meg el volt hallgattatva. Bródy meg Koncz Zsuzsa? Igen, a maguk szintjén jók voltak, de lehetett volna ezer másik, világszínvonalú zenészünk is.
Tetszetős dekoráció a kirakatban, a bolt polcain meg használhatatlan szemét.
Leginkább az emberanyagra alkalmazható. Én szívesebben láttam volna nagyszerű átlagembereket tömegével.