amator11 Creative Commons License 2023.11.26 0 0 123364

Szóval egy kicsit bővebben, ahogy én gondolom.

 

Üzemanyagszivattyú:

- elektromos, tehát a gyújtás ráadása után "előállítja" - tipustól függően - a megfelelő benzin mennyiséget vagy benzin nyomást

- benzin szivárgás esetén (ennek jeleit nem látom) a gyújtás ráadása után a teljes rendszert fel kellene töltenie

- ha második indítás után alapjáraton és terhelés alatt is jól működik akár 200 km-es távokon is, akkor ez úgy tűnik rendben van

- ha leakar fulladni (akkor le is fog, a beíndítás utáni pár másodpercben) akkor hiába adok gázt, akkor is le fullad. De a következő azonnali beíndítás után már jól működik egész nap

- dugulás. Mivel egyirányba nyom a szivattyú ennek többször is kellene jelentkeznie. Vagy fordulaton, terhelés alatt nem kapna elég benzint.

 

 

Multiair rendszer:

- gyakorlatilag és eléggé leegyszerűsítve ez változó szelepnyitási időket és egyúttal változó szelepemelési magasságokat tesz lehetővé.

- tipus hiba, hogy tartós állás után nem biztos, hogy beindul (de az enyém igen)

- hosszabb leírása itt https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/8429/fiat-multiair

- beindulás után (akár leáll akár nem) stabil alapjárat van - ellentétben a fojtószelep koszolódás tüneteivel (egyébként egy éve volt takarítva)

- terhelés alatt is jól viselkedik, erős, nyomatékos a motor (már amennyire egy 105 lovas szívó benzines az)

- ha hibás lenne, akkor a szelepek nyitása vagy állása miatt alapjáraton se járna a motor. Utána viszont korrektül jár.

 

 

Szenzor hiba:

- persze gondolhatnék valamilyen szenzor hibára is. pl hidegen más értéket ad és a téves jel alapján nem működik a motor. De 5-8 másodperc alatt melyik szernzor melegszik annyira,hogy alapjaiban másként viselkedjen..

 

 

Ami számomra furcsa, hogy a 1.4 szivó 95 le és 1.4 turbó kb 130 le multiair motor alapjaiban megegyezik (persze az egyiken más hengerfej és vezérlés és turbó van). Nem igazán értem, hogy külsőségeiben hasonló motor esetén miért változtatnák meg annyira a motortartó bakot, hogy ellentétben a yt-n található multiair filter cserés videókkal ahol simán ki lehet venni a szűrőt itt a motortartó bak kialakítása miatt ezt le kellene venni (persze láttunk már buta megoldásokat, ahol valami miatt a fél autót szét kell szedni - akár egy égőcsere miatt is.

 

Erről 12346-12347 hsz-ben képeket csatoltam.

 

Egy korábbi szerelési hiba miatt (autószerelő vezérlést cserélt még az előző tulajnál) a 3 motortartó bak csavarból 2 db-ot megszakított igy újra kellett rakni a menetet -  tehát ha nem muszály akkor feleslegesen nem szedném szét..

 

 

Mésik egy korábbi történet miatt. Skoda Felicia 1.3 sebesség váltás közben megállt, de fordulaton jól ment. Persze szivattyú és szűrő csere, meg ami ilyenkor szokásos. A végén kiderült, hogy a központi befecskendező időnként megszorult. Ez terhelésnél nem bukott ki, de alapjáraton igen. Tehát van/volt egy alkatrész, ami másodpercenként n-szer mozog de mégis egy-egy pillanatra képes megszorulni, na ezt álmomban nem gondoltam volna.

 

Szóval abból okulva nem kezdek el random cserélni dolgokat, cserébe elég nehéz detektálni egy olyan hibát ami nagyon ritkán jelentkezik és nem lehet reprudukálni. Mert ugye ha beindult, aznap már rendben van.

 

Szoval hosszabban ennyi.

Előzmény: amator11 (123363)