Patreides Creative Commons License 2023.11.23 0 1 77

Matek, programozás, valószínűségszámítás... Eezk közül a valószínűségszámítás a kakukktojás, mert ez időnként az emberi szokásos logika ellen működik. Vagyis az emberi logika az emberiség általános tapasztalatai során a valószínűségszámítás területének számos részével nem találkozott, így nem épült be az ember ösztönös logikájába.

Ott van például az a híres eset, amikor három eltakart ablak mögé tárgyakat helyeznek, és meg kell saccolni, melyik mögött van a megjelölt tárgy. Aztán az egyik ablakot leleplezik, mindig azt, ahol nincsen, és lehetősége van a játékosnak újra tippelni, már csak a maradék két ablakra vonatkozóan. És a valószínűségszámítás azt mondja, hogy mindig annak van nagyobb esélye a nyerésre, aki ennél a pontnál változtatja az első tippjét, amit még a három zárt ablaknál tett.

Pedig az emberi logika ezt ösztönösen nem így érzi.

Előzmény: pk1 (73)