JnagCe Creative Commons License 2023.11.18 -11 8 30752

Figyelj ide. Akármennyire hihhetetlen, hogy most ezt én írom, de az van, hogy tényleg felesleges Sopron esetében (jelenleg) élesen megkülönböztetni a helyis és helyközis dolgokat. Jelenleg inkább fordák vannak, van olyan ami fix helyi, van ami fix helyközi, van ami vegyesfelvágott, 

... de azt is vágja mindenki, hogy a volán foglalkoztatási/munkaügyi szempontból a nyugati határon van legnehezebb helyzetben. Épp Sopronban, Szombathelyen stb. Régen is igaz, kettő volán vállalat volt ahol az átlagnál többet kerestek a munkavállalók, Ez a kettő volt a Vasi és az ON Kisalföld. Ugyanakkor még mindig messze itt találnak legnehezebben embert és ez vezet legfőképp oda, hogy az utóbbi 10 évben itt gyakoriak a fordamódosítások. Helyi járatok kiszolgálására be kell forgatni fertőrákosi helyközis buszokat és hasonlók. 

Viszont , ami nekem a bajom már évek óta, az a sok fotelszakértő "kispadon ülő" személy kívülről való áskálódása.

Elismerem, hogy utóbbi időben kikötött már a helyis MRZ-374 Szombathelyen meg Győrben, LTL meg KLF is hasonló helyeken, ..de ha már ez megtörtént kényszerlépésből, hangsúlyozom, nem szórakoztatásból, hanem kényszerből, akkor ne az legyen már egyeseknek az első dolog ami az eszébe jut, hogy ki jön a kaputelefonjával a győri buszvégre és körbefotózza a helyis buszt, hogy nesze itt van a volán hozzá nem értősége, lehet röhögni én meg gyorsan feltolom az oldalamra, hátha bekövetnek még 25-en és kapok 45 lájkot. Hát jó, hogy vannak buszfanok és jó nézegetni neten fényképeket, amik meg lettek örökítve, viszont mindig addig kell odamerészkedni egy adott témához, ha van háttérismeretünk is. Ehhez képest az általam gyakran említett Facebook oldalon sorra azt tapasztalom, hogy 4 személy egymás közt összetrollkodik 80 kommentet a semmiről, ami csak félrevezet általában mindenkit, aki nem jártas ezen a tájon. 

Mondom még egyszer. Szerintem úgy lenne ideális ez, ha azokat a kocsikat, amik egységileg helyis tartalékok: LTL-ek a 925-ön kívül, mivel annak amúgy is van gazdája. A KZX-es BN 18-asok és a KLF-ek helyihez mennének, mert egyébként is ott mennek alapesetben. 374 fordás egyébként, és papírséma szerint nem vitték át sehová, de ő jár forda szerint faluba is. Viszont van, hogy cserélnek, akkor helyin van pl. Tehát az is bent van. 

Ami fix helyközi: 260/263/EAG Credo EC/IC EN Inovell Econell és ami van még, az mehetne helyközihez, mivel azoknak nincs közük beforgatáson kívül helyihez. Én valahogy így csinálnám, mert így kapnánk a legreálisabb elkülönítést.

Előzmény: Ricsi127 (30743)