rm40 Creative Commons License 2023.11.18 -1 2 4813

Egyrészt gondolom egy kisvasút esetén hatósági oldalról könnyebben megy, másrészt a forgóvázba épített gépiberendezés esetén ez nehezebb dió.

Méret és elrendezés szempontjából talán a Ganz H82 hajtómű jöhetne szóba, mivel azt gépes forgóvázhoz tervezték, de a D1-ek gépes forgóváza is más volt, mint ezeké, úgyhogy még sem biztos, hogy passzolna. A háromtengelyes gépes forgóvázak futásbiztonságilag nagyon kényesek a tengelyterhelések mértékére és egymáshoz való viszonyára, így komoly mérnöki munkát igényelne minden belenyúlás. Ha ez egyszerűbb dió lenne, akkor is inkább a KFV már úgy is teljesen átalakított gépeinél volna célszerűbb végrehajtani, mert azoknál talán fontosabb szempont lenne az új hajtómű kisebb javítási igénye, mint az eredetiség.

Előzmény: _nyunyuka (4811)