Köszönöm Mikols!
(Most újra hozzáférek a fórumhoz!)
Elmentettem a fotóidat.
Sajnos az 1967-es VASÚTIKOCSI JELLEGRAJZ ALBUM-ban nincs vázlat ennek az autónak a forgóvázáról.
Ezért nagyon hálás lennék, ha felhasználhatnám Szén Lapátos fotói közül valamelyiket.
Az 1967-es album 271. oldalán látható forgóvázat hattengelyes autókon (Nayy 427 000/Sammp és Rag 530 043) használták.
Ezt a forgóvázat is szeretném bemutatni a honlapomon. De ehhez még kell egy kis idő.
Jelenleg az M.P.V-n dolgozom. Kö 24xx.
Annak ellenére, hogy a „Koppel Selbstentlader” felirat szerepel a 2405-ös kocsin, és a Deutsche Fotothek „2409”-es fotója az Orenstein & Koppel gyártóhoz kapcsolódik, nem tartom túl valószínűnek, hogy ezeket a kocsikat az O&K építette.
A '2409' fotója Franz Stoedtner professzionálisan kezelt fotóarchívumából származik. Sajnos nem tudni, ki, mikor és hol készült ez a fotó.
Véleményem szerint még kevésbé valószínű, hogy ezeket az autókat a breslaui "Enzinger Művek" építették. Gyanítom, hogy csak a tengelydobozházakat szállította az Enzinger.
Elég biztosnak tűnik számomra, hogy ezeket az autókat nem a Talbot építette, különben "Talbot" és nem "Koppel" lenne ráírva az autókra!
A forgóvázak nagyon erősek azokhoz képest, amelyeket 1891 és 1900 között Van der Zypen és Charlier három poroszországi alacsony ágyas kocsihoz épített, lásd:
http://www.drehgestelle.de/8/h_a_3x1_buw.html
Nagyon sok kérdés maradt még megválaszolatlanul.
Most próbálok többet megtudni a Mohácsi Pécsi Vasút.
Üdvözlettel
Hermann