HJH2 Creative Commons License 2023.11.05 0 1 33774

Köszönöm Mikols!

 

(Most újra hozzáférek a fórumhoz!)

 

Elmentettem a fotóidat.

 

Sajnos az 1967-es VASÚTIKOCSI JELLEGRAJZ ALBUM-ban nincs vázlat ennek az autónak a forgóvázáról.
Ezért nagyon hálás lennék, ha felhasználhatnám Szén Lapátos fotói közül valamelyiket.

 

Az 1967-es album 271. oldalán látható forgóvázat hattengelyes autókon (Nayy 427 000/Sammp és Rag 530 043) használták.

Ezt a forgóvázat is szeretném bemutatni a honlapomon. De ehhez még kell egy kis idő.

 

Jelenleg az M.P.V-n dolgozom. Kö 24xx.
Annak ellenére, hogy a „Koppel Selbstentlader” felirat szerepel a 2405-ös kocsin, és a Deutsche Fotothek „2409”-es fotója az Orenstein & Koppel gyártóhoz kapcsolódik, nem tartom túl valószínűnek, hogy ezeket a kocsikat az O&K építette.
A '2409' fotója Franz Stoedtner professzionálisan kezelt fotóarchívumából származik. Sajnos nem tudni, ki, mikor és hol készült ez a fotó.

Véleményem szerint még kevésbé valószínű, hogy ezeket az autókat a breslaui "Enzinger Művek" építették. Gyanítom, hogy csak a tengelydobozházakat szállította az Enzinger.

Elég biztosnak tűnik számomra, hogy ezeket az autókat nem a Talbot építette, különben "Talbot" és nem "Koppel" lenne ráírva az autókra!

 

A forgóvázak nagyon erősek azokhoz képest, amelyeket 1891 és 1900 között Van der Zypen és Charlier három poroszországi alacsony ágyas kocsihoz épített, lásd:

 

http://www.drehgestelle.de/8/h_a_3x1_buw.html

 

Nagyon sok kérdés maradt még megválaszolatlanul.

Most próbálok többet megtudni a Mohácsi Pécsi Vasút.

 

Üdvözlettel

 

Hermann

Előzmény: gumidani (33769)