AKF996 Creative Commons License 2023.11.02 -1 0 109545

"A protótípusok utáni null széria, 1970-ben

GC 28-24-től GC 2986-ig kb. 55 db (?) egyértelműen kudarc."

"Ikarus-280.

Lásd mint a 260"

 

Pont nem olyan régen a kérdésemre volt itt szó róla, hogy anno például a GC 05-10-es frsz.-ú proto-280-asnak is miért volt olyan rövid élete, hogy a prototípus szerepet betöltő három éves karrierje, meg egy szintén rövid (1973-től 1977-ig tartó) debreceni közforgalmban betöltött ideje után egyből lett selejteve már '77-ben. Nos, itt a válasz, hogy mi történt vele:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158071529&t=9043237

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158074503&t=9043237

Szóval ezt még górcső alá is vették utána - a selejtezésekor - tüzetesen, megbontásos vizsgálattal stb., és már 6-7 éves korában így nézett ki a belső vázszerkezete. Tehát ezek a proto- meg nullszériák még tényleg valahogy annyira mások voltak, mintha teljesen másféle anyagokból készültek volna, mint a későbbi szériagépek. Mintha nem is a későbbi akár 30 éves kort is megért társaik típusába tartoztak volna az ilyen 'tartósságukkal'.

Előzmény: trizs77 (109503)