FERENSZ Creative Commons License 2023.10.28 0 0 2639

DeAgostini Lada Vesta SW Cross:

 

 


Meló közben voltam, mikor is kb dél körül láttam az üzenetet, hogy küldte az eladó a képeket hogy megérkeztek.
Természetesen le is fixáltam vele a dolgot, hogy akkor délután munka után elugranék a járgányokért.
Időközben elintéztem az értékük kiegyenlítését is utalással.


Kész csoda hogy megérkezett ez a masina és még egy-két társa.
Ugyanis indult egy ilyen Autólegendák sorozat, de félő volt hogy talán a 11 számnál nem is lesz több.
Az Orosz-Ukrán háború sajnos úgy néz ki ennek is betett.
Azonkívül hogy rengeteg nyugati cég-márka is felmondta a szerződéseket, bezárta a boltokat, kivonult - pl az Apple, a McDonalds, a Shell és még lehetne sorolni - mint ahogy az eladó is említette a Hachette-DeAgostini is felmondta a szerződéseket az oroszokkal.
Így hát úgy néz ki sose lesz 5 ajtós Nivám.
Bár talán nincs kizárva hogy valahogy majd csak összejön.
Ugyanis még az előző autós sorozatban is tervben volt hogy majd érkezik, viszont az ugye leállt.
Örültem is neki mikor láttam hogy elindul egy ilyen sorozat, mivel érkezhetnek a modernebb orosz autók, Nivák különféle változatai és főleg hogy ebben benne is lesz a kicsike.
Mikor megláttam hogy mik lesznek a sorozatban, az első 6-7 modellt, már akkor tudtam a videóból is, hogy kettő kivételével mindegyik érdekelni fog :D
Most viszont úgy néz ki ez a helyzet betett ennek is.
Noha a Niva 5 ajtós példánya már megjelent, de most kérdéses a beszerzése is, mivel a küldemények is kérdésesek hogy elindulnak-e, megérkeznek-e egyáltalán.


Meló után odamentem a ShopMark-hoz - korábbi nevén EuroCenter - a Határ úthoz, mivel ott találkoztam az illetővel.
Még volt pár perc 18 óráig, de gondoltam csak bedobok egy max 100-ast az automatába, még mindig inkább legyen egy cetlim, mint egy Mikulás csomagom.
Ott vártam a villamos megállóban az eladót - közben igen csak kezdtem dideregni, ugyanis lévén hogy a hidegebb időben kocsival járok, nem öltözök át civilbe, minek? - és pár percre rá be is futott a szerelvény.
Leszállt, átadta, beszéltünk 1-2 percet és nem semmi miket mondott.
Szóval sajnos nem csak az oroszok sz.pták most meg a dolgokat.
Ráadásul mivel most van ez a helyzet, és az eladó is besz.pta most a dolgot, a későbbi számok - ha lesznek is - már némileg drágább áron lesznek beszerezhetőek nála, de mondtam hogy + egy 1000-be még talán nem halok bele.
De térjünk rá a modellre.


Tetszett a Lada mikor láttam róla az első képeket, igaz az oldalán lévő mélyedéses részeket már akkor is tudtam volna felejteni.
Egyébként épp mostanság kapott ráncfelvarrást, de gyanítom hogy most az se lesz sikeres.
De ha eltekintünk ettől a mostani egész hercehurca helyzettől, hogy motorisztikusan, vagy kényelmet, felszereltséget illetően milyenek, arról nem tudok nyilatkozni, de tény, hogy ezek a Ladák sem azok, vagy olyan Ladák már mint a régiek.
Noha a Skoda már mondhatni levetette régi márkaneves-képének megjelenős köpönyegét, a Dacia és Lada csak mostanság próbálkozik ezzel.
De ha úgy vesszük a Dacia talán már a középutat járja ezt illetően, a Lada még csak az elején jár, noha már Ők is nem egy új aranyos átlag kisautós példánnyal megörvedeztették már a közönséget.


Noha a blisztere sérült volt a példánynak - és a másik kettőnek is - de szerencsére a járgányok sértetlenek.
A kocsiban gyorsan lecsekkoltam őket és szerencsére semmi bajuk.


Elől szép kis lámpákat kapott, az üvegen - vagy alatta - még az égőelrendezések is jól kivehetőek.
Szép a bordázott Lada emblémás hűtőmaszk is, kapott egy Autólegendák feliratos rendszámot - természetesen orosz betűkkel - jó a lámpáktól elinduló íves festés is mely követi a lökhárító formáját, alul kapott két ködlámpás festést.
A tükrök színre fújtak, alul feketével, valamint egy irányjelzős csíkkal kiemeltek.


Megfigyelhető - a bliszteres képen - hogy ennél már sokkal jobbra sikerült a gumikat eltalálni, ugyanis a zöld 1. számként megjelent Vestánál szerintem vastagra sikerültek.


Hátul szépen megcsinált lámpákat kapott, melyek alatt a - gondolom ledes - alátétes rész is látható, tökéletesen formára kialakítva és a megfelelő elrendezés alapján megcsinálva, megkapta a L A D A feliratot, bal oldalon a Vesta SW Cross jelzéssel, jobb oldalon pedig az 1.8 jelöléssel.
A lökös része fekete, melynél nem lett olyan erős a festés szerencsére, így meg tudták hagyni a tolatószenzorok pöttyét is.
Az alsó része ezüst lett, középen egy piros ködlámpa jelzéssel és persze azért a két dupla kipufogó se kutya.
Érdekes hogy egy ilyen kombit miért pont rögtön egy cross-os változatban hoznak ki, de hát mint tudjuk az orosz utak, azok orosz utak...
Ráadásul reggelente az egyik üzletnél ahova szoktam betérni reggeliért, mostanság szoktam is egyet látni, még talán pont ilyen színben is, nem is egyszer, persze most mikor a modell már megvan és fényképezném, akkor rittig nem találkozom vele.