IndyGWR Creative Commons License 2023.10.28 0 0 266545

Sziasztok! Ha már mindenki megosztotta a véleményét a közelmúlt eseményeiről, így én is elmondom a gondolataimat a hét témáiról.

Fittipaldi: Derült égből villámcsapás a szerződtetése. Természetesen ezzel nem azt akarom sugallni, hogy rossz, hogy a brazil fogja vezetni a 30-as RLL autót, csak azt, hogy erre senki sem számított erre. Rengeteg külföldi kommentelő egyből elkezdte, hogy azért Pietro fogja vezetni Vips helyett az autót, mert a brazilnak vastagabb a pénztárcája, de nem hiszem, hogy ez nyomott volna esetleg a latba, mert a 30-as autó is rendesen finanszírózva van Lanigen által, és ugye elődje, Jack Harvey se hozott pénzt az ülésért, így ez a teória megtört énszerintem. Szerintem itt sokkal nagyobb tervről van szó, még pedig arról, hogy 25-től az IndyCar Brazíliába látogatna, és miután a két nagy öreg visszavonult, Leist meg eltűnt a süllyesztőben, a szériának kéne legalább egy hazai arc, akivel el lehetne adni a versenyt, akiért kimennének a brazilok szurkólni. Nem hiába fog Enzo is Indy autót tesztelni.

Rasmussen: A dán végül a HMD nélkül is feljutott a kategóriába, igazán nem teljes idényre kapott szerződést. Ami nagy kár, mert Rasmussen rendkívül jól ment a junior kategóriákban a short-oval pályákon, és miután az Indyn kívül csak ilyen ovál helyszínekre látogat el a mezőny, újoncunk minden bizonnyal villogott volna ezeken a versenyeken, már amennyiben az ECR szintet tud lépni a tavalyi szürke szezonjuk után. Carpenternek meg vissza kéne vonulnia, évről évre szakad be a tempója, ami fénykorában sem volt hatalmas nagy, csak balra kanyarodni még valamennyire tudott. Adta volna inkább oda a 20-as autót az oválokra a fiatal dánnak, vagy RHR-nek, mert igaz, hogy RHR kijelentette, hogy teljes szezonban nem akar versenyezni, de itt csak 5 hétvégéről lenne szó. 

Ilott: Szegény srácot még az ág is húzza. Megjelent az IndyCarban, Juncos ajnározta őt, majd megjelent Canapinó, és a brit egyből mostohagyermek lett. Szerintem a Foyt ülés kinézhet neki, hála a Penske támogatásnak, és az ebből fakadó szponzori érdeklődésnek köszönhetően a csapat nincs rászorulva Pedersen pénzére. Callum a beállításokhoz is ért, így ebben is segítségére tud majd lenne Ferruccinak, aki híresen buta setupoláshoz.

Herta: Herta nagyon tehetséges, ebben szerintem nincs vita. Az, hog túlértékelt lenne, abban lehet valami, mert nem olyan komplett versenyző, mint mondjuk Palou, aki hiába volt már 21-ben is bajnok, idáig nem igen ajnározták a spanyolt. Nos, Herta 21-ben rengeteget hibázott, így bukta az évvégi top3-at, majd tavaly is hibázgatott, és az Andretti átok szezonközben Rossiról átszállt rá. Idén Herta nem igen hibázott, haljak meg, Mid-Ohion kívül nem is emlékszem Herta hibára. Volt, mikor nem volt meg a tempója (Alabama), volt, mikor neki taszajtották a falnak (Power St.Pete-ben és a csorda Nashvilleben) és volt, mikor a csapat tett alája (Road America). Igenis, leginkább a csapat ludas abban, ahol vannak, mert, ha nem jött össze semmilyen crack, akkor sem volt meg az a tempó, amivel felvehették a versenyt a Penskekkel a Ganassikkal, O'Warddal vagy Lundgaarddal. Oké, Kirkwood nyert két futamot az évben, taps-taps, bár mondjuk ennél a két versenynél a csapat alá is tett Grosjeannak a stratégiával, akinek szintén állt a zászló. De ezenkívül törte az autókat, tempója is sokszor elenyésző volt, jópár Top10-es helyét annak köszönheti, hogy a rajt utáni káoszban, sárga zászlók alatt, amit néha őmaga okozott, Bryan Herta egy zseniális stratégiát húzott. Kirkwood sem rossz, de szerintem ő is eléggé túl van értékelve.