Káun Creative Commons License 2023.10.27 0 0 141

Egyszer egy buszsofőr barátomat megkérdeztem hazahozna egy buszt erdélyből, egy Ik.280 at.Azt mondta csak akkor ha meggyőződik hogy nem veszélyes a busz.Több mint 37 éves busz volt 1979 es,és 2016 ban mondtam neki..Vannak szegênyebb részek ott is ahol ez jelen volt akkor is.2015 ig mehetett, és 2016 elején lett barátom sofőr, nógrad megyében.Mondtam ha kimegy meglátogatni rokonait Marosvásárhelyen, visszafelé hozhatna a buszt .Egyébként  azon a nyáron ment oda, de nem vállalta a busz hazahozatalát. Amúgy Erdély engem is lenyűgözött, bár a felsoroltat leszámítva nem sok Ikarus lehetett már ott.Most pláne nincs.

46 éves  volt a legöregebb 280 as erdélyben, szóval nem egyedi a mondott jarmű.

Az utolsó 266 osok nálunk is 2017 ben lettek selejtezve, ott viszont előbb.

Egy 1979 es 256.50 2014 ig futott.

Volt pár 280 as ami lengőajtósan futott az ALT MARK nál.Ezekből 1 et 2015 ben láttam.

Összességében Erdély hasonló mint Magyarország busz szempontból.Rengeteg kohó szökevény, akár 40 + évet megélt 200 as(bár nálunk 35 éves volt a legöregebb, egy 260.32 , JGD 626 állitotta fel,amiről tudok.A kocsi 1977 és, 2012 ig közlekedett.Indonéz exportra készült )

Ez csemege nekem, hisz imádom ezeket a buszokat.

Szerencsére sok kép áll rendelkezésre, ami nem mondható el sok országról ahol voltak Ikarusok.

A barátom azóta is buszozik de azt a 280 ast nem vezette..