FERENSZ Creative Commons License 2023.10.10 0 0 2634

DeAgostini Skoda Felicia GLX:

 

 

 

Eredetileg csak ez a példány lett volna lebeszélve a börzére, de mint tudjuk ha börze, akkor nagyon ritka hogy az ember csak azzal jön el onnan amit tervezett :D
Ez most is így lett.


Nagyon vártam ezt a Felicia példányt mikor megláttam hogy érkezni fog a cseheknél futó sorozatban, de sajnos azt is láttam hogy lesz vele meló.


A börzéről már készültem indulni miután beszereztem a Bogarat és a Renault 11-est, így gondoltam ráírok Ivkovic Peet cimborámra hogy merre jár, vagy mikorra várható.
Szerencsére már úton volt, így nem volt sok idő míg befutott, közben kint vártam az autóban.
De aztán gondoltam addig inkább még visszamegyek és teszek még egy-két kört, hátha belefutok még valamibe.
Pár perc múlva meg is szólalt a telefonom, Ő hívott, kint várt és hozott is magával 2-3 darabot hogy kedvemre megnézhessem, kiválaszthassam azt amelyik a leginkább tetszik (ezért ezúton is köszönet)
Mivel újságos modellről lévén szó, persze mindegyiknél alaposan meg kell nézni a dolgokat - szerintem ezzel így vagyunk akár a Legendás Autók, vagy akár a Vw Hivatalos Modellgyűjtemény darabjainál is, bár utóbbinál talán kisebb a hiba százalék - és most így tettem ezeknél is.
Az egyiknél a mocitetőn volt valami kis festés dudor, a másiknál a csomagtartó ajtó bal oldalán lévő vonalvezetés nem volt teljesen ép a formaöntvényen, de sajnos ennél is volt hiba.
De ez van.
Így hát kiválasztottam az aránylag legkisebb hibafaktorral lévő példányt, miközben el is beszélgettünk pár percet Peet cimborával az adott típusról mert ez már az "Octaviasított" orrú Felicia, meg hogy mik voltak még a különbségek, mert mint ez a példány is látható fekete díszítőcsíkos, de a kilincs és a tükrök pl színre fújtak, meg ilyesmi.
De ezeket Peet kollega jobban vágja.


De lássuk a járgányt:


Elől szép lámpákat kapott, alatta ezüst- vagy krómos kiemeléssel.
Króm Skoda emblémás hűtőmaszkot is kapott, valamint alul is ki vannak emelve a részek és két kis ködlámpás berakás is került bele.
Jópofa hogy kapott rendszámot is.
Az ablaktörlők is szépek, se nem vastagok, se nem vékonyak.
A belső is jó, fekete belső, más színű műszerfallal és ülésekkel.
Egyébként tetszik a régi féle Octavia is, ami leginkább a Kaden kiadásában ismert, azt is kihozhatnák frissebb kiadásban, mivel a kombi már szép modellautó volt, de a szedán, régebbi kivitel, műanyag kerekekkel és sima piros hátsó lámpákkal.
Annál se ártana egy verzió frissítés...........bár mint meglepődtem ismét felbukkantak mostanság Kaden Skodák....mert újra gyártják őket.


De visszatérve a Felicia-ra nézzük a hátsóját:


Mint mondtam: lesz vele meló.
A hátsó lámpák szépek, de nem tudom milyen rejtélyes okból maradt ki a tolató-irányjelzős rész feketére csinálása.
Lévén nem kizárt hogy esetleg lehetett ilyen lámpákkal - később, valamilyen külön utángyártott darab vagy ilyesmi - de gyárilag, mindig fekete az a rész.
Szóval ez elég ciki hogy erre nem tudtak figyelni.
Szintén megkapta a rendszámot hátra, ezúttal az aktuális környezetvédelmi besorolásos jelöléssekkel.
Szép a Skoda embléma és a Felicia GLX felirat is felkerült rá a jobb lámpa és a rendszám közé, természetesen a megfelelő betűtípussal.
A hátsó szélvédőbe fent még féklámpa csíkot is kapott, valamint a tetejére is egy pici antenna csonk berakást.
Ez utóbbi jópofa, bár sok értelmét nem látom.


És akkor gondoltam előkapom az Abrex féle korábbi változatomat, hogy csináljunk egy összehasonlítást.
Nem kérdés hogy az Abrexes változat minőségibb, mert jelen példányunk ugye mégis csak egy újságos kiadás, de azt kell mondanom hogy egyik sem hibátlan.
Az Abrexesnél ködlámpa festések vannak, amik mondjuk lehetnének üvegek, de annyira nem gáz, így is jó hogy próbálkoztak.
Persze ami leginkább különbség, az az első lámpák és a hűtőmaszk.


Mint említettem: egyik sem hibátlan.
Érdekes hogy a mostani újságos változatnál meg tudták csinálni a megtört hullámküszöböt, amit mindig imádtam a Felicia-nál, míg az igényesebb Abrexnél erre nem tudom hogy nem sikerült odafigyelni.
Érdekesség egyébként hogy anno ezt meg is írtam nekik rendesen.
Utóbbinál azért is érdekes, mert érdekes módon a pickup változatnál tudtak rá figyelni.


És mint megint ahogy említettem: lesz vele meló.
Az Abrexnél nem kérdés hogy szépen szintbe van a fekete csík vezetés a hátsó lámpán lévő résszel is, ami így fedi az irányjelző és tolató részeket, de a mostani újságos példánynál nem tudom hogy nem tudtak erre figyelni.


Gondoltam szétkapom a modellt és megnézzük belül is, már csak azért is, mert a gurulással nekem gondok voltak.
Nem akart rendesen gurulni.
Legalábbis a hátsó tengely, de az első is szenvedett kicsit.
Arra gondoltam hogy lekapom a felniket a tengelyről, de természetesen nem akartak jönni, de végül is sikerült leoperálni őket.
A propeller felni természetesen a benne lévő féktárcsa résszel jött le.
Gondoltam hogy azt is kiveszem, de féltem hogy akkor teljesen elbarmolnám, így végül is inkább a féktárcsát ott tartó kis belső peckeket csippentettem le a felni belső részéről.


Itt látható a hátsó tengely, melyről már lekaptam és visszahelyeztem és a kikapott első tengely még rajta a féktárcsát tartó pecek résszel.

 



Miután itt is lecsippentettem visszakerült a helyére és máris remek a gurulása a modellnek.


A belső szép és igényes.
Fekete műanyag, de más színű műszerfal és ülés berakásokkal ami feldobja és a kormány, valamint a középkonzol rész is szépen kialakított, melyen minden kis gomb, kapcsoló jól látható.
Sőt az ülések közt és elől a sebváltó előtt még a pohártartó részek is jól kivehetők.


Elől elkent végek vannak a kaszni belsejében, gyanítom az első lámpák és a krómos hűtőmaszk egy közös elem - de lehet külön - valamint a rendszám is így lett rögzítve.


Hátul viszont sajnos nincs elkent vég, tehát ezek szerint ragasztással berakott hátsó lámpák vannak, az enyémen a jobb hátsó lámpa alatt látható is kicsit a nyoma, de ez lehet a képen nem látszik, így viszont problémásak lehetnek kikapáskor.


És ha már a hátsó lámpa, amiről nem egyszer volt szó hogy el lett rontva: helyrehoztuk :D
Mivel rovátkás így szerencsére kicsit könnyebb dolgom van, de először a felső piros rész alját emeltem ki kicsit pirossal, kevésbé látszódjon ezáltal a fehéres rész, majd miután megvolt a másik is, következhetett a fekete kiemelés.
Mivel rovátkás - tehát van mélyedés - gondoltam majd abban futtatom a toll hegyét, de akkor sajnos a csomagtartó ajtón lévő csíkhoz képest jelentősen vastagabb lenne, így végül is inkább óvatos finom mozdulatokkal megpróbáltam a vonal-mélyedésen belül maradni.
Szerintem jól sikerült :D


Így azért mégis csak jobb és reálisabb.


Persze később mikor Ádám Szegedi jóvoltából megismerkedtem Szabó Bencével is - ki itt lakik tőlem szó szerint egy köpésre - csináltattam vele Skodás felniket is, mivel a Felicia példányt - rendszerint - általában alap felnis kivetelben lehet látni.
Így muszáj volt őket lecserélni :D

 


És persze akkor már kapott egy plexit is, lévén úgy is lett az utóbbi időben nem egy darab és tökéletesen passzol is rá, így a bliszteres csomagolás a múlté :D