misinator Creative Commons License 2023.10.05 0 1 1876

Egyelőre nem jött össze sem az 1.5 DPI, sem a 2.0 N :-(

 

Ahogy utaltam is rá, lehet, hogy hetek kellenek rá; munkaidőben meglehetősen nehéz összehozni...

 

Viszont jött egy lehetőség egy összehasonlítás szempontjából érdekes cégautóval menni egy kört.

Egy 2020-as kombi Ford Focus, egy szintén ezres, háromhengeres motorral, gyárilag (anyám borogass) 155 kicsiholt lóval, kézi váltóval.

Cég (üzletkötő)autó, úgyis van tiporva, tehát van benne 90000 kilométer.

 

Kemény hangon, de zárt ablaknál csendesen jár a motorja, ahogy írva is vagyon:

https://www.autonavigator.hu/cikkek/kiprobaltuk-mindet-mutatjuk-melyik-a-legjobb-haromhengeres/

 

Ha csak ennyire lesz hangos és remegős az I30-as is kíméletesen használva százezer környékén, akkor egy rossz szavam sem lesz rá.

 

Főleg úgy, hogy alapjáraton már nemcsak úgy előre-hátra rázkódik a motorja a Fordnak, mint az enyémnek, de a motor közepén képzeletben átmenő függőleges tengely körül is "szitál" előre-hátra.

Nofene...

 

Elsőre még adtam egy pici gázt elindulás előtt, s csak úgy kuplungoltam rá, de mivel magától értetődően indul el alapjáraton is, így utána már a kuplungolásra már egyáltalán nem figyeltem.

Arra sem.

Már csak azért sem, mert hozza a tipikus Fordos erényeket maga az egész autó:

A kormánya remek; közvetlen, mégsem ideges, inkább pontos, a futóműve magától értetődően stabil, készséges, mégsem túl kemény, a váltója könnyű, gyors - még a lassan lepörgő motor ellenére is villámgyorsan és ellenállás nélkül lehet visszakapcsolni pl. negyedikből másodikba, tempóból is.

Ahogy általam próbált verziói is ilyenek voltak az egyes és kettes Focusnak is.

De még az újabb Transitoknak is.

Szóval teszel 30 métert, és már nem igényel odafigyelést a gépészkedés.

 

Élvezetesen vezethető, de nem annyira kábító, gátlásokat eldobó hatású, mint amilyenek a 33-as Alfák voltak az 1500-ös boxer motorokkal - függetlenül attól, hogy karburátorosak voltak vagy befecskendezősek.

Ott igen hamar kiszakadt az emberből a"Jihááá!"

 

A motorja 1500-nál picit talán gyengébbnek érződik, mint a Hyundai-é, de utána fokozatosan, de annál inkább megindul!

Érezni, hogy nem a lökettérfogat van mögötte, mint a hasonló teljesítményű, 1.5 T-GDI Kia Ceed kombinál, hanem a turbó igyekezete.

 

Ezután beülve a Volga imitátorba, visszatér a leülepedett nyugodtság (nyugoccság), s mint valami kettő-kettő és fél literes 80-as évekbeli szívómotoros automata  amerikai (szovjet) tepsi, komótosan fel-le liftezve ellebeg a naplementébe.

 

Bár már én is tudom, hogy ezek a jelleggörbék csak generáltak, de visszaidézve a délutáni élményeket, korrekten hozzák az érzett viselkedést:

 

https://www.automobile-catalog.com/curve/2020/2963420/ford_focus_turnier_1_0_ecoboost_hybrid_mhev_155.html#gsc.tab=0

 

Tudom, hogy ez a Konáé, de ez a lágyhibrid nélküli motorverzió van a "fapados" autómban:

 

https://www.automobile-catalog.com/curve/2021/2980985/hyundai_kona_1_0_t-gdi_120_2wd_7dct.html#gsc.tab=0

 

S nem ez, jócskán eltér kinézetre a két jelleggörbe:

 

https://www.automobile-catalog.com/curve/2022/2973035/hyundai_i30_1_0_t-gdi_mhev_48v_120_7dct.html#gsc.tab=0

 

 

 

 

 

Előzmény: misinator (1859)