szabee94 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 123349

Sziasztok!

 

Egy 2009-es 1.3 Multijet (75 ló, dízel) Grande Punto tulaja vagyok, friss jogsi, első autó, szóval még csak kóstolgatom a tulajdonosi létet.

Többször láttam itt, hogy a hasonló autók tulaja hibaként írta fel, ha teljesen hidegen, gyújtás után picit ingadozik az alapjárat.

Nálam is ez a helyzet. Ha egy napig nem hajtom a kocsit, akkor gyújtás után az alapjárat nem teljesen egyenletes, a mutató egy picit ingadozik 900-1000 fordulat között (láthatóan mocorog). Ilyenkor egy picit hangosabban is dolgozik az autó. Pár perc járás után is teljesen megszűnik a dolog, és csak akkor jön újra elő ha legalább fél napig nem hajtom (ergo ténylegesen totálisan lehűl). Nem vettem észre abnormális füstölést, sem szagokat, nem világít a motorhiba jelzés sem, az autó teljesen normálisan dolgozik, szerintem rendesen húz is (bár nem ültem másikban, szóval a fene tudja), minden teljesen rendben van rajta. Már belehajtottam 10.000 km-t, most lett az olaj, szűrök, stb cserélve, azonban ez továbbra is fennáll.

 

Ez valóban hiba lenne? Ha igen, mit érdemes megnézni?

 

Ami érdekesség a kocsival kapcsolatban, hogy ha kizárólag a motorkódot nézzük, akkor ez a nem DPF-es EURO4-es motor, 199A2000. Alvázszám alapján viszont ez egy különleges, továbbra is EURO4-es DPF-es kiadás, 199BXC1A05C. A motorvezérlőre ragasztott feliratozáson is fel van tüntetve, hogy DPF-es, diagnosztikával kiolvastattam, hogy tényleg benne van az egység, és rendben dolgozik, észre is szoktam venni, ha regenerál, és olyankor kicsit meghajtom.