FERENSZ Creative Commons License 2023.09.28 0 0 2630

DeAgostini GAZelle 2705 - átalakított modell:

 


Egy másik példánnyal együtt hirdetve láttam meg, de az nem érdekelt, ez viszont rögtön felkeltette az érdeklődésemet.
Noha köztudott rólam hogy imádom ezt a "Transit klónt" mivel nyilván van benne szerepe hogy az oroszok ezt abból koppintották és nekem is nem egy változatom van belőle - még két csináltatott ponyvásom is akad - de ezt ahogy megláttam, máris rárepültem.
Írtam az eladónak - meg a posztjához is kiírtam hogy "írtam" arra az esetre ha az üzenetet nem látná, lévén nem vagyunk ismerősök és olyankor az engedélykérések közé kerül - és máris érdeklődtem rá.
Elsőre kértem még róla pár képet.
Mivel Budapesti, postázással se kellett bajlódni, s miután megbeszéltük hogy érdekelne, kértem írja meg hogy mikor és merrefelé lehetne átvenni.
Közeledett a meló vége, így még gyorsan felírtam az adatokat, telefonszámát egy kis cetlire, meg gyorsan csekkoltam hogy találok oda és nem sokkal később indultam is.
Nem volt gond, mivel még útba is esett, mivel arrafelé szoktam hazamenni kocsival.
Kilépvén melóból szürke felhők közeledtek, kifelé menet épphogy a kocsihoz értem és amint beszálltam, máris hirtelen feltámadt a szél és elkezdett jégdara, meg hó keveréke esni.
De úgy hirtelen.
Mint ha egyik pillanatról a másikra, egy másik bolygón lettünk volna.


Elindultam hát a címre, épp készültem a pirosnál állva megírni egy sms-t az illetőnek hogy kb 10 perc múlva ott leszek, de nem tudtam befejezni, mert időközben zöldet kaptam.
Odaértem, leállítottam a kocsit - szerencsére pont a kapu előtt tudtam megállni - megvolt a pár perc beszélgetés és a pénz-modell gazdacsere és már indultam is haza.
Útközben imádtam mikor ezt az érzést érzem hogy odakint szél és hideg, Én meg pulcsiban ugyan, de a kis járgányomban, véd az esőtől és meleget ad :D


Miután hazaértem előkaptam táskámból a masinát és jöhetett a fotózás.
Azt persze már akkor láttam mikor kinéztem, hogy nem a saját gyári kerekei vannak alatta, amit egy picit sajnáltam ugyan, de azért megkérdeztem hogy rendesen forognak-e, nincsenek-e lefixálva.


Lássuk is hát:


A modell valószínűleg a katasztrófa elhárítós változatból lett átalakítva, ezt több okból is gyanítom.
Ezt abból gyanítom, hogy a mentős változatnak az oldalán a harmadik ablakos rész volt üveg, itt viszont a második, ahogy a katasztrófavédelmisen is volt.
De nagyon jól meg lett csinálva.
Azt nem tudom hogy csak eltávolította róla a jelzéseket az illető és meghagyta ilyen színűnek - mivel eleve ilyen színben volt, csak persze a hatósági jelzésekkel - vagy esetleg újrafestette, ezt nem tudom megmondani, de szerintem csak eltávolította róla, mert a lökös részek ugyanúgy mattszürkék amit nem könnyű megcsinálni és eltalálni.
Viszont haladjunk sorban.


A króm berakásos lámpákat visszakapta, a fehér hűtőmaszkot feketére csinálta (ezt anno Én is cseréltem a saját változatomnál krómosra egy másik példányból).
A tükrök eleve fehér színűek voltak megegyezőleg a modellel, itt feketék lettek (vagy átalakítva, vagy a mentős, vagy esetleg egy másik verzióból megkapva)
Érdekes hogy kapott egy antennát is a mocitetőnél az anyós felőli oldalon.
Abból gondolom hogy a katasztrófavédelmis változat volt, mivel a rendszám mellett láthatók a korábbi kitüremkedés helyei.
Noha a katasztrófavédelmis tetején is volt kiegészítő tetőplató, de nem ilyen terjedelemben.
A szélvédő fölött kapott egy fehér légterelő elemet is, valamint a korábbi gyári változatból - elölről vagy hátulról, bár inkább az utóbbi mivel hátul volt fekete - lévő két kis kiegészítő lámpatestet is megkapta, ezáltal mint ködlámpa vagy extra világítási opcióként erdei túrázásokhoz.
És mint tudjuk ugye az orosz terep nem könnyű :D


Hátul visszakapta az eredeti lámpáit - ez az amiről már korábban is beszéltem hogy ilyen esetben nem szükséges ezüst alákenés - valamint a lököst és a létrát is.
A létra fekete lett - a gyárin ezüst volt - valamint ebből is gondolom hogy nem festette újra csak leoldotta, mert a lökös ugyanolyan színű.
És noha az külön elem a sarkán a mattszürke festéssel, de látható hogy nem üt el a modelltől.
Viszont ami nem gyári az a pótkerék a jobb oldali ajtón - ami igaz sajnos nem ugyanolyan mint a modellen lévők, egyedül ez egy pici hiba talán benne - de így is kiráy és még egy fellépő kis elemet is kapott a lökös aljára.
Ez se gyári tartozék.
Viszont van olyan eleme ami inkább a mentős változatból köszön vissza, szóval lehet hogy az alap modellt a katasztrófavédelmis ihlette, de van alkatrész amit a sima mentősből kaphatott.
Ilyen pl a létra feletti kis ezüst világító lámpatest és az ajtón lévő pótkerék, mivel ennél a változatnál eleve feketék voltak a kerekek (ezt is cseréltem anno egy másikból a saját változatomon ezüst felnisre).


Fent se kutya.
A motorcsónak is remekül meg van csinálva.
A sárga festés gondolom nem gyári, mivel látszik rajta hogy csinált, valamint még más is lesz később amiből gyanítom hogy az.
Viszont a fogantyúk és az evezők is ki vannak rajta emelve, ahogy a táska és az átpántolt takaró elem is.
Hátrébb pedig még csomagokat is kapott.
A sarokban valami átpántolt szürke csomag, egy kosárka, mellette egy kisebb csomag és egy - elsőre akkumulátornak tűnő - piros-sárga résszel átpántolt rakomány.

 


De még mindig van.
Alulra az alvázra fellépő lépcsőt is kapott, valamint belül is meg lett csinálva - a motorcsónakkal megegyező sárga színre - a belső kialakítása és a kormány is ki lett emelve.


Remek darab.
Nem vetem meg mások átalakításos munkáit ha szép és jó.......és főleg ha még az ára se irreálisan magas, hanem mondhatni egy olyan árfekvés, amiért az ember nyugodt szívvel megadja azt az összeget.
Gondoltam hogy szétkapom és csinálok a belsőről is még egy-két képet, de nem sikerült.
Az alvázat noha le tudtam szedni, de a belső nyilván be lett ragasztva, mert a furgon falának belső oldalán ott olyan nyomot találtam, így gondoltam akkor nem erőltetem a dolgot.


Remek munka (y)