leicam4p Creative Commons License 2023.09.28 0 0 45877

Femerült bennem pár újabb kérdés.

 

Ha az RG kábel veszteségével foglalkozni kell a PL/SO csatik veszteségével miért nem? Bele kell számolni a kábelhosszba vagy csak el kell fogadni? Nézem a teszteket, 30MHz-en 0,6dB/csati - bár én nem igazán tudom értelmezni a dB-dBd-dBi közötti relevációkat?!

 

A másik, ha egy félhullámú vertikál nem groundplane, akkor miért gyártanak hozzá? Akkor most a félhullámúhoz kell, kell vele foglalkozni vagy nem?

 

Illetve ezek a modern kinai SDR vevők mennyivel jobbak mint egy átlagos CB vevője? Azon gondolkozom h két kört kellene kiépiteni kitelepüléshez, egy adót és egy SDR vevőt. Hülyeség?

 

Hogyan tudom a készülékkel vett zajt csökkenteni, még? RFi szürők sokasága a kábelen? A cb tápkábelén? Az autó jobb földelése(láttam ilyen réz föld kábet a kipufogó kasztnihoz kötéséhez)?

Statikus gumi az autón mint régen a skoda 100-on? 

Az antennák végén miért nincs valami statik levezető szalag, az nem töltődik fel? Vagy túl kicsi az értéke?

 

És még, kisméretű röviditett yagi vagy parabola (a presidenten kivül) CB-hez?

 

köszi!!