Nem látom ezt a Flirt bővítést olyan fontos kérdésnek a meglévő elővárosi flottánál mióta van Kiss. Jó lenne ha több helyre jutna Flirt, de nagyságrendileg még ugyanennyi kéne, belőlük, akkor meg a meglévők nyújtogatása helyett jobb lenne az adott funkcióra tervezett példányokat venni.
Kéne kb 30 db nagy kapacitású 6 részes Flirt a sebesvonat-pótló és mondvacsinált IC-nek álcázott gyorsvonat-kiváltó forgalomba, fővonalakra (80, 100, 20, 30, 120), de ezt nem is a mostani fapados kivitelben kéne, mert kényszermegoldás nagyobb távra elővárosi ülésekkel, 1 wc-vel elindulni. Legalább a Gysev Flirt3-ak szintjét kéne megütni vagy még inkább távolsági elrendezéssel vásárolni.
Ezen felül regionális kivitelű kis kapacitású villamos motorvonat kéne, kb 50 db, amiből elég lenne 3 részes is (~150 hey) a mostani V43+2-3 kocsis helyi személyvonatokat pótolni fővonali regionális forgalomban.
Ezen felül kellene kb 50 darab dízel-villamos hibrid kivitelű 3 részes Flirt interrégió forgalomra, mivel a legtöbb IR vonalat sohasem fogjuk egyben villamosítani, így sose tudjuk kihasználni a meglévő szakaszokat. Meg számos új IR vonal is nyitható lenne a keleti országrészben amit az tart vissza hogy nincs alkalmas jármű.