FERENSZ Creative Commons License 2023.08.31 0 0 2621

Vitesse Citroen Berlingo - Correios:

 


És itt a legfontosabb példány.
Ha ez nem lett volna, nem lett volna a Carisma se.
Szoktam mondani hogy "régóta szemezgettem már a kicsikével" amit volt kollegáim is előszeretettel hoztak fel nem egyszer :D, és igaz is lenne, viszont nem elsősorban erre a példányra.
Ugyanis a Berlingo-Partner változatokat előszeretettel gyűjtöm.
Természetesen elsődlegesen a céges furgon változatokat - mivel még első munkahelyemen is mentem ilyennel néha, igaz az a faceliftes, már másik orrú, nagy lámpás változat volt, de mégis örömmel gondolok vissza azokra az időkre, talán ezért szeretem ennyire a Berlingo példányokat - de ha egy-egy személyszállító változatba botlok bele, vagy ha jó áron van és tetszik, akkor az sem kizárt.
Lévén ezüstben is megvan ablakosban, valamint az is tetszik hogy az ablakos változatnál is van olyan amelyik a Multispace, vagyis a hátul nagy csomagtartó ajtós, és van olyan amelyik az osztott.
Ezen felül még lehet "játszani" azzal is, hogy milyen kerekeket kap.
A céges változatok általában ezt az "alap felnis" kiadást kapják ami jó is, mivel ezzel az igazi.


De most lássuk is hogy hogyan és miért is lett ez a mostani példány.


Mint már előzőleg említettem régóta szemezgettem a kicsikével, de nem pont ezzel.
Ugyanis eBayen is megláttam hogy felbukkant egy eladótól, igen ám, csak hogy milyen áron és licitesen.
Íme a kép róla.
Kedves eladó 42 000Ft körüli árban rakta fel - ráadásul licitesre - és mondanom sem kell hogy a kutyának se kellett.
Nem is csoda.
Még talán fixáron se kelt volna el ennyiért, de nem is csoda hogy nem érkezett rá eleve ajánlat sem.
Szóval vannak ott is idióta emberek, nem csak itthon :D
Láttam is még kétszer-háromszor hogy feldobta és egyszer írtam Emberemnek hogy kérdezzünk már rá, mivel látom az eladó régóta hirdeti és nem hogy nem kelt el hanem ajánlat se volt rá, hogy max 20 000Ft-ért szállítással-mindennel oda adja-e.
Nem kaptunk választ.
Mondom akkor hirdesd továbbra is balek.


Aztán egyik alkalommal - mivel rendszeresen vannak olyan modellek melyeket van hogy napi rendszerességgel nézek hogy találok-e jó, vagy legalább elfogadható áron - rátaláltam mostani szerzetünkre.
Igaz hogy nem volt meg a két tükre, de megnéztem a képeket és minden mást úgy ítéltem meg hogy - azt leszámítva - hibátlan.
Megvan a szélvédő, az ablaktörlők, antenna, ép a festés, rendszám, lámpák elől-hátul, minden oké.
Így hát megkértem Emberemet hogy majd licitáljunk rá.
Mikor lejárt, pont lent voltunk Sárváron üdülni egyet és persze még előtte is írtam Emberemnek hogy nemsokára lejár - mivel telefonba be volt állítva egy emlékeztető előtte kb 1 órával - meg hogy mennyi a max keret ameddig elmehetünk.
S hogy mennyiért sikerült megnyernünk?


Nos ugyan befutott rá még egy ajánlat - gondolom hogy nem Emberem licitált saját magára, de ha mégsem akkor sincs gond - mivel remek 2561Ft-os áron sikerült megszerezni a kicsikét, szóval annyiért amennyit a képen látunk :D
Természetesen az alatta lévő 4757Ft-os szállítási költség ne zavarjon meg senkit, ezért jött még hozzá a másik modell.
Noha ugyan ha csak ezt vettem volna meg, akkor nyilván a mindennel értendő végösszeg sem lett volna annyi amennyi, de így mégis jobban megérte, mivel noha többet csengettem ki mint ha csak ezt a példányt intéztem volna, viszont így még egy olyan autó meglett, ami kellett és jó áron is volt.


Mint említettem a két tükörhiányt leszámítva tökéletes állapotban van, ráadásul bagóért :D


Mivel még amúgy is volt egy korábbi sárga La Poste-s változatom szétkapva - amiből anno 3 példányt vettem, egyet megtartva, kettő másikat pedig átalakítási céllal szétkapva, amiből az egyik át is lett alakítva, de sajnos nem lett tökéletes - így neki is álltam pótolni a tükörhiányt, mivel az átalakításos projektekkel már nem nagyon foglalkozom, így abból amúgy sem lett volna már semmi.
Így hát ez az opció is ott volt még hogyha megnyerjük mindent tudok rajta cserélni ha kell, a lámpákat, a tükröket, a szélvédőt ablaktörlőstül, az antennát, vagy a hátsó lámpákat.
Így inkább az volt a fő hogy festésileg, állapotra legyen jó, minden mást tudok pótolni.
Szerencsére a tükröket kellett csak.

 


Így hát miután a tükrök helyénél kiütöttem még az egyik oldalon bent maradt csonkot - a másik oldalnál nyilván az egész kijött mivel csak ragasztás nyom volt - a lukakat még tágítottam is kicsit, mivel elsőre nem mentek be a tükrök a helyükre, lévén persze másik modellből lettek kikapva :D


Természetesen a Vitesse Berlingo-Partner változatoknál azért nem igazán rajongok hogy a hátsó rendszám berakás tartja ott az alvázat, mivel csak elől fogja egy csavar, így itt sajnos a rendszám nem úszta meg teljesen, és mivel nem tudom miféle papírból - vagy miből csinálják - általában repedezve jönnek le ha sérülnek.
Úgyhogy a rendszám bal széle bánta egy kicsit, meg középtől jobbra az alsó rész, igaz utóbbit próbáltam valahogy menteni, több-kevesebb sikerrel.
De végre kész a kicsike, már nem tükörhiányos.


Mivel eleve sérült, és ráadásul doboz nélküli példány volt, meg is kapta a Carisma dobozát.
Azt persze csak utána néztem meg alaposabban hogy a gyári Berlingo-Partner változataim némileg kicsit magasabb dobozos kiadások, mivel ebbe épphogy belefért.


S természetesen mivel akkor mikor megjött itthon voltam pár napot, volt időm pakolászni is, így nem egy közös modelles képet tudtam készíteni, mivel át kellett nézzem a modelles dobozaimat, így előre kiválogattam már a Berlingo-Partner változatokat is egy közös kép erejéig.

 


Természetesen nem teljes, mivel ott vannak még a személyszállító ablakos változatok, nagy csomagtartó ajtós és osztott kivitelben is, de mivel most "csak" a céges furgon változatokat nézzük, így ennyinél járok.
Természetesen a céges furgon változatok közül direkt hagytam le a Citroen Assistance autómentős változatomat, mert az picit kilóg a sorból, mivel noha ugyanilyen falas kiadás, az fényhidas és autómentő, így most, itt, csak a sima céges változatok szerepelnek.
Ugyanakkor azt nem is figyeltem de akad hiba is a képen melyet érdekes hogy akkor nem szúrtam ki, de most igen és eléggé zavart is.
Na megtaláljuk hogy mi?
Annyit segítek hogy nem a narancs rendszám hiánya.


Na jó, annyit segítek - vagy mondhatni már inkább elárulom - hogy nem a narancs rendszám hiánya, itt értelemszerű lett volna hogy akkor minden mást nézzünk csak azt a változatot nem kell.
Pedig sajnos pont azon van az a bizonyos hiba, mégpedig az hogy gyárilag fordítva vannak berakva a tükrök.
Ezt nem is vettem akkor észre.
Hogy mik vannak?


Így természetesen ez a hiba rohadtul zavart és gyorsan javítottuk is.
Amúgy érdekes hogy a TNT-s és a Correios-os példány már Made in China, valamint megfigyelhető az is, hogy a TNT-s és a Trident-es változat sokkal szebb, elegánsabb gumis kerekeket kapott mint a Correios-os vagy a másik kettő változat.


A hátsó képről nézve meg se mondanánk hogy a TNT-snek anno Én javítottam fel a hátsó lámpáit mi?
Nem cserélve egy másikból, feljavítva.
Nem ugyanaz a kettő :D
Szerintem egész jól sikerült.
Mert az biza sima piros volt sajnos gyárilag, viszont ha úgy nézzük még így se tökéletes a modell, de ahhoz már nem nyúlok.
Ugyanis a komputeres és a sárga La Poste változatoknál érthető hogy nincs hátul az osztott ajtókon futó fekete csík - mivel azok Peugeot Partner változatok - de a TNT-s Citroennél csak ráírva van, pedig annál is olyan végigfutó fekete csíkon kellene szerepelnie, és ezen kívül persze rendszámot se kapott.
De mégis imádom.