Nógrád megye lakossága 2022 végén kb. 184.000 fő volt.
A foglalkoztatottak száma 84.000 fő, ami a lakosság kb. 46%-a.
Mivel a foglalkozatottak számába csak a lakosság egy részét, a 18-65 évesek számítják bele, így ez arány egész jó lehet.
A munkanélküliség Nógrád megyében 8,4%, magasabb mint az országos átlag.
https://www.ksh.hu/stadat_files/mun/hu/mun0171.html
Tehát a kb. 84.000 fő kb. 40%-a azaz kb. 33.600 fő használja napi hivatásforgalmában a Nógrád megyei buszokat, vonatokat eljutásához.
Ezen belül nincs nyilvános adat a két mód közötti létszám felosztáshoz.
Ki lehet és van olyan olvtárs aki ki is kéri (helyesen) a különböző vonalak, leginkább vasútvonalak utasszámait a MÁV-tól.
Ki is adják.
De nem megye bontásban, hanem vonali bontásban.
Például 75-ös vagy 78-as vonal, esetleg 81-es vonal.
Ezek nem Nógrád megye közösségi közlekedéséről szólnak, hanem arról is szólnak.
A kiadott számokban benne vannak a vonalak által érintett más megyei szakaszok is.
A volánbusz járatainak utasszámait nem szokták kikérni pedig a kikérés módja ugyanaz mint a vasútnál.
Ami még módosíthatja - véleményem szerint - a Nógrád megyei modal splítet az két dolog.
1./ Szerintem Nógrádban az országos átlag (7%)-nál többen járnak céges busszal munkába.
2./ Szerintem Nógrádban az országos átlagnál (7%) kevesebben járnak céges autóval.
A céges autók csoportjával amúgy is vigyázni kell, mert páran - tévesen - a vezérigazgatók Skoda Super B személyautóit hiszik e rovatba, pedig nem.
Ők is ide tartoznak az igaz.
De a céges autók döntő többségét azok a kicsi 0,5-1,0 tonnás teherbírású kicsi furgonok teszik ki, mlyet szerelők, művezetők, karbantartók kapnak és használnak és jellemzően otthon tartják őket, azzal járnak munkába és este haza is.
Napközben pedig a munkájuk része, hogy ezekkel a kis furgonokkal járják a megye vagy tágabb körzetük útjait.