The_Rible Creative Commons License 2023.08.19 -1 0 7441

Nem igaz, már írtam egy csomó példát ezekre. Te csak a legfőbb utakat ismered, ez olyan, mintha az M1 vagy az M6 alapján mondanád, hogy milyen tökéletes Magyarország útminősége (de ez is sántítana, mert pl. az M1 néhány évvel ezelőtt eléggé szét volt esve, de már megcsinálták). Ráadásul ezek a főútjaik is elég vályúsak, egyáltalán nem lehet dicsekedni vele.

Arról fogalmad sincs, hogy milyen úthibák vannak év közben, hányszor van kőomlás még ezeken a főutakon is. Emlékszem olyanra, hogy Jablanica és Mosztár közötti Neretva kanyonban leomlott a hegy az útra, a rogalmat meg ráterelték egy szerpentines földútra a hegyek  között, kb. fél órát zötykölődtünk. Ott ment minden teherautó, busz is. Nem beszélve arról, hogy éveken keresztül murvás útszakaszokon kellett közlekedni Szarajevó és Zenica között, amikor az autópályát építették. Ez az ország legfontosabb főútja, és murvára terelték a forgalmat.  És nem csak pár órára, hanem hónapokra. Az alsóbb rendű utakról meg jobb nem is beszélni, sok helyen (sok helyen azok is rendben vannak). Menj fel a Neretva mellett a Borci tó feletti szakaszon végig. Ott is le van szakadva a fél út legalább 10 helyen. És alattatényleg szakadék van, nem csak egy árok.Ezek mind teljesen elképzelhetetlenek nálunk.

A hozzászólásaimból kiderülhetett, hogy szeretem és jól is ismerem Boszniát, de hülyeségeket nem kellene írni. A főbb útjaik általában teljesen rendben vannak, de össze sem lehet hasonlítani a magyar utakkal.

 

Annak idején nem készítettem videót a murvás szakaszról Zenica és Szarajevó között, az alábbi már akkor készítettem, amikor az út egy része készen volt, de azért el lehet képzelni, miről beszélek:

https://www.youtube.com/watch?v=bbtNS8gKQiA&t=528s

Előzmény: yulo62 (7439)