FERENSZ Creative Commons License 2023.08.16 0 1 2616

Most szólok előre: hosszú lesz :D


Gondolkoztam rajta hogy ne mégis csak a Suzuki Swift legyen a hatos listám legvégére hagyva, hiszen mégis kuriózum hogy megértük hogy lett 1:43-as modellben.
Noha alkoholt egyáltalán nem iszok, de erősen gondolkoztam egy pezsgő bontáson :D...(maximum gyerek változat :D)
És akkor jöjjön a legjobb:


6/6 - Altaya Freightliner FLC 120 64 T "Cryoco - Terminator 2":


A Terminator franchise nagy kedvencem a filmes szekcióban, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy muszáj voltam valamiféle kézzel fogható relikviát is szerezni.
Noha most már modell kínálatban is megvan a Terminator I. Dodge Monaco példánya - melyen anno fényhíd cserét és némi feljavítást kellett eszközölni - valamint a II. részből lévő T-1000-es Chevrolet Caprice változata is - valamint most a kamion - de ha egy élethű, méretarányos T800 endoskeleton-t nem is - mivel nem kis összeg és hely sincs hova rakni, arról nem is szólva hogy Muterban az ideg is megállna - így egy fej relikviát muszáj volt szerezni, és természetesen égjenek a szemei :D
Nem egyszer láttam a filmeket, betéve tudom a szövegeket és képes vagyok mai napig is megnézni ha újra adják valamelyiket az első kettő közül, persze már figyelve arra, hogy az eredeti szinkronos verzió legyen a szóban forgó példány, mert sokat számít.
A szinkron pedig annyira fontos, hogy pl meg kell mondjam hogy még egyszer sem láttam eredeti "I'll be back" nyelven a filmet, mivel úgy furcsa lenne.
Anno a Convoy-t is elkezdtem nézni eredeti nyelven, de nem sokáig bírtam.
Persze az első rész az alap kult változat, de nagyon sokan szeretik a másodikat is.
Emlékszem rá Én is, hogy volt hogy Fateréknál a másik szobában is arra a csatornára volt kapcsolva, Én pedig gondoltam egyet, lekapcsoltam a tévémet, átmentem hozzájuk, bebújtam Fater mellé az ágyba és úgy néztük együtt a filmet, még ha már nem is elsőre, nem is másodjára láttuk és tudtuk mi hogy lesz.
Persze mivel érzékeny típus vagyok, voltak olyan filmjelenetek, melyeket megkönnyeztem, ilyen volt a "Convoy" filmben a pótkocsiról lekapcsolódó és hídról lezuhanó Mack - mivel a szereplőt mindig Faterommal azonosítottam mivel Ő is kamionos - vagy pedig a "Terminator 2"-ben mikor a forró olvadó acélba beleengedik a T-800-ast és a végén mutatja a like jelet.
Jelen filmben mikor a Cryoco kamionost ledöfi a T1000-es - ezt nem könnyeztem meg, de - mindig becsukott szemmel léptem tovább a jeleneten és egy pillanatra megnyomva a MUTE opciót a távirányítón, azt hiszem érthető okokból.


A spanyoloknál indult egy amerikai kamionos sorozat - időközben később a franciáknál is elindult - és kíváncsi voltam milyen példányok lesznek majd benne.
Persze mikor már láttam hogy az első öt kiadásban már szinte szerepel egy a megszólalásig hasonlító változat - erre majd később kitérek miért nem "ugyanolyan" jelzőt használtam rá - valamint szintén ebből a filmből a kamionmentő amivel a T1000 üldözte Johnt - gondoltam hogy ez talán több lesz egy sima amerikai kamionos sorozattól, hogyha már ilyen filmes példány is van rögtön a megjelenésben és még inkább élvezettel követem nyomon a benne megjelenő példányokat.
Eddig olyan példányokat köszönthetünk a sorozatban mint a "Terminator 2 - Freightliner FLA" kamionmentője, a "Knight Rider - Jogért És Igazságért Alapítvány főhadiszállás GMC General kamionja", "Smokey és a Bandita - Kenwort W925" kamionja, valamint ezt a mostani példányunkat szintén a Terminator 2 filmből.
S hogy mennyire van kapcsolat az Altaya - sorozatos - és a filmes Greenlight változatok közt, azt mi sem bizonyítja jobban hogy teljesen ugyanaz a kettő.
Csak az egyiknél krómos hátsó felni, más rendszám, a másiknál meg természetesen a filmnek megfelelően a dolgok.
De ott van még a "Párbaj - Peterbilt 281"-ese - mely szintén kult film - melynek pl igen csak elszaladtak az árai eleinte.
A legtöbbjét olyan 20 000Ft-40 000Ft között be lehet szerezni, van olyan amelyiket már ilyen 13 000Ft-os alap áron is - mivel friss megjelenésű példányként 29.99 euro az áruk - de speciel a Párbaj Peterbilt 281-esének annyira elment az ára anno, hogy olyan 50-70-80 000Ft-os árakon is mérték őket, pedig az se 100%-ig teljesen olyan mint a filmbéli példány.
De láttam 120 és 150 ezres árakon is találatokat mikor nézelődtem.
Így kérdéses volt hogy valamikor majd tudok-e belőle szerezni, mivel az is egy kedvenc film.
Bár tekintve milyen kamionokat hoznak ki - és hogy az Ixo is kihozta (igaz elrontva) Kacsa Mack kamionját a Convoy filmből, azon se lennék meglepődve ha az is bekerülne a kamionos sorozatba.
Steven Spielberg "Párbaj - Peterbilt 281"-ese megélte a kihozatalt, illetve ott van még a Stephen King - Maximális Túlhajtás filmjéből a zöld ördög fejes White Western Star 4800-as szerelvénye, valamint a Convoy kamionos filmből is ki lehetne hozni még más kamion-szerelvényeket.
Nem lennék meglepődve hogyha valamikor a Convoy filmbéli Mack is érkezne, említettem is egyébként a gyártónak, hogy más "húzókat" is kihoztak már, így a megfelelő pótkocsival kombinálva és a megfelelő festéssel Convoy filmbéli kamionokat is ki lehetne hozni, nem csak a Mack-et.
De azt is felvetettem, mivel a sorozatban volt egy Hungarocamion-os Rába is, hogy ott is lehetne különböző vontatókat kombinálva különféle pótkocsikkal (dobozos, ponyvás, tandem) kihozni.


Ahogy a Terminator se egy hibátlan film - ahogy talán egy film sem és maga a modell sem - mégis imádom mivel tökéletes történet, szerepválasztás, megvalósítás és filmzene, a szinkronról nem is szólva.
Az előbb azért használtam a "megszólalásig hasonlító" jelzőt, mivel egy filmbéli klasszikus járgányt mintáz meg a modell, és bár baromira részletesen ki van dolgozva, megvan csinálva minden rajta, azért nem teljesen minden ott és úgy van ahogy a filmes példányon.
A legtöbb látható elem, motívum, felirat, festés, lámpa stb....igen, de azért akad különbség.


De lássuk is hát a modellt végre.
Amúgy elképesztően részletesen megvan csinálva, de nyilván a licensz dolgok miatt - amit egyébként nem értek, hisz már eleve ez a kamion márka, azzal a pótkocsival, ebben a festésben is simán licenszes lehetne - nem tökéletes, mert van ami nem stimmel, de erre később rátérünk.


Látható hogy nagyon szépen megcsinálták a modellt.


A következőkben mindig egy-egy filmes képpel összevetve láthatjuk a filmbéli példányt, és a modellt.


Nézzük is hát akkor sorban.


Első jelenet-összehasonlítás:


Nem először találkozunk a kamionnal, lévén előzőleg az olajfinomítónál mikor a T1000 átrepül a kis felüjáró felett, akkor elhagyják és kürtöl, viszont itt már azt láthatjuk miután a T1000 becsapódott az előtte befékező rendőrségi furgonba és a sofőr fékez.
Érdemes megnézni a részleteket.
Elől ugyanolyan felni, a lámpák mögött ott van a kerékékre hajazó berakás, a sárga helyzetjelző fény, a Freightliner felirat, a kerékjárat mögött az átlós motorháztető lefogató - és itt az első különbség - mivel látható hogy a filmbéli kamionnál az első kerék sárhányóján van valami, viszont a modellnél nem kapott.
Elvégre is nem nagy gond, alig észrevehető, vagy egy matricával könnyen pótolható, de jó lett volna erre is odafigyelni.
Látható az azonosság a fellépőt, a függőleges kipufogócsövet illetően is, valamint a kamion fülke mögötti keresztmerevítőt és az átlósan lefelé két kitüremkedő vashuzalt leágazva belőle.
A hátsó tengelyeken természetesen dupla gumik és beömlős felnik.
Még egy különbség akad, mivel a filmbéli példányon a vezetőoldali tükörnél nem volt antenna, de a modell kapott.


Második jelenet-összehasonlítás:


Már megálláskor a helikopter roncsa előtt.
Látható hogy a rendszám nem lett ugyanaz, mivel a filmbéli kamionon 1E49903 volt, a modellen viszont teljesen másmilyet kapott, noha ugyanúgy Californiai rendszámot, viszont az 1P21276-ost.
Viszont a bordázott hűtőmaszk, a Freightliner felirat, a középen tetején lévő kis fogantyú, szintén ott van.


Harmadik jelenet-összehasonlítás:


A sofőr kiszállása megállás után (a jelenet amiről korábban beszéltem, hogy ezt mindig csukott szemmel és egy pillanatra némítva nézem meg, mivel minden filmben, minden kamionost, mondhatni Apámmal társítok)
A legfeltűnőbb különbség természetesen a kék CRYOCO feliratban lévő CRYORO-s módosítás, mivel ez egyaránt az ajtón és sajnos a tartálykocsin is az egyik legnagyobb és legfeltűnőbb különbség.
Hogy elrontották-e, vagy pedig a licensz dolgok miatt van, azt nem tudom, de gyanítom inkább az utóbbi.
Ugyanúgy az ezüst kilincsfestés, az elhibázott feliratos logó a C-R-re való lecserélésén kívül ugyanúgy néz ki, ott a "Los Angeles, CA" székhely felirat, és a "DOT 117333" jelzés is.
A DOT felirat felett lévő fekete rész viszont nem tudom mi akar lenni a modellen, mint látható a filmben lévő példányon nincs ilyesmi az ajtón.
Természetesen az ajtószéleken - a tükör előtt kivéve - nincsenek a modellen a szegecselési pontok, ennyire azért ne várjunk sokat.


Negyedik jelenet-összehasonlítás:


Már a T1000-es átvett vezetésekor látható.
Mint mondtam nem tökéletes, de elképesztően részletes.
A tartályon ugyanúgy kivehető a 6 részes elosztás szerinti tárolózóna, valamint a húzó hátsó kerekei felett is látható oldalt a helyzetjelzős festés az oldalon.
Egyedüli hiba talán egy picit annyi, hogy a modellen a tartály és a húzó között kicsit szerintem nagyobb a hely mint kéne, de elmegy.
A húzón fent is szép ugyanúgy a sárga helyzetjelzős kialakítás és a kürtök, sőt ha megnézzük akkor még a napellenző - vagy mi - spoilert is megkapta ugyanúgy az ablakok felett.


Ötödik jelenet-összehasonlítás:


Mikor a T800-as nagyban olvassa a kamion szállítmányát a tartály oldalán.
Természetesen ez a legnagyobb baki a modellen, mivel egyaránt a kamionon és a tartályon is a CRYOCO feliratnak kellene lennie, de mégis CRYORO lett, amit nem egészen értek, mert hogyha már eleve ezt a kamiont kihozzák, rajta a Freightliner névvel, ezzel a póttal, ezzel a festésben, akkor már nem kellett volna genyózni a licensszel, hiszen ha valaki akar, így is bele tudna kötni pert illetően.
Lévén ez alapján is lehetne követeléssel élni.
Az elhibázott feliratos logó alatt ugyanúgy olvasható a "CRYOGENIC TRANSPORT SPECIALISTS" felirat.


Hatodik jelenet-összehasonlítás:


Időrendben itt találkozunk először a tartályos kamionnal, mikor a T1000 a helikopterrel már nem repül át ez alatt a gyalogos felüljáró alatt, hanem egy hirtelen felkapással, felette halad el.
Itt kürtöl a kamion, de persze itt még nem sejtettük hogy jelenete is lesz.
Látható hogy a tartálykocsi vége is jól meg van csinálva.
Noha igaz a jelzések nem láthatók jól a filmben és később sem, azért ezt is sikerült jól megcsinálni.
Elég csak megnézni a sárvédőket, az ezüstre pingált fémes rész imitálásával, valamint a hátsó lámpák és a tartálykocsi végén fent középen égő hármas piros világítás festést.


Hetedik jelenet-összehasonlítás:


Itt már mikor a T1000-es odanyomja kis csapatunkat a szalagkorláthoz.
Jól látható hogy jól megcsinálták ezt illetően is.
A hátsó lámpák dupla berakások, és noha a külsők kicsit sárga felé hajaznak a modellen, de bizony azok is megfelelően ugyanúgy piros színűek.
Itt is jól látható a sárvédők feletti rész, a piros feliratos rész szélén - és persze a korábbi képen a másik oldalon is - a piros pötty festés, a piros mezőben szereplő "THIS VEHICLE STOPS AT ALL RAILROAD CROSSINGS" felirat, és még a kerekek felett futó helyzetjelzős fény kialakítás is ugyanúgy, az előrébb lévő sárga, a hátrébb lévő piros, erre is figyeltek.
Érdekesség amúgy hogy érdekes módon a pótkocsin sikerült a megfelelő VA 2971-es rendszámot eltalálni rá.


Az ilyen-olyan egyéb kis hiányosságok - vagy épp plusz dolgok ellenére - mint pl a húzón az első sárvédő felirat hiánya, vagy az antennás tükör, a más rendszám, ezektől még el tudnék tekinteni, mivel könnyen orvosolhatók matricával, vagy lepattintással, de a legszembetűnőbb hibája sajnos az elrontott CRYOCO-s felirat.
Persze lehet hogyha már rendszámot csináltatok rá valamikor, akkor a logós betűt is cserélni fogjuk rajta.
Meglátjuk.
Szóval nem tökéletes, de imádom :D
A kedvenc részem az, amikot áttöri a kerítést és látjuk amint az egész szerelvény az elejétől a végéig áthalad a betört kerítésen.
Ott mindig kiráz a hideg :D

 

https://www.youtube.com/watch?v=gOWvi4gIYGU