dojcstomi Creative Commons License 2023.07.19 -6 2 23462

Gazdagéknál járnak Halberstadti kocsik is, amiket szerettem. Hogy Miskolcon mikor közlekedtek ilyenek utoljára idejét se tudom már. Talán 7 éve?

 

Ha átmegyek a Délibe csak nézek, hogy gazdagéknak mi jár. Mondjuk Buda és Pest közt is éles a kontraszt. Csak hogy maradjunk a kötöttpályánál... télen: budai villamosokon van fűtés, pestieken nem sűrűn. (ha átmegy Budára is, akkor talán, ha nem akkor odafagysz az ülésre :D)

 

Utazóközönség budai villamosokon: a nagy "parasztelosztókat" (pl. Móricz, Moszkva, Újbuda központ) kivéve hajléktalan vagy alkesz figurák nem nagyon vannak a járatokon.

 

Ezzel szemben a pesti villamosokon: 24-es, 37-es, 28-as és hasonló járatokon millió lepattant figura, ellenőrrel még soha nem találkoztam ezeken.

 

Az ellenőrök is elég furán működnek. Pl. 2-esen is csak a Jászaitól visszafelé a Széchenyi térig ellenőriznek, az Akadémiánál köddé válnak.

 

41-esen is Clark Ádám tér környékén szálltak fel. Szóval az az érzésem, ahol nagyobb turistafogásra van esélyük és kevesebb lepattant figurára, ott ellenőriznek. A többi le van...

 

De mondjuk a Kőbányáról Óbudáig közlekedő 9-es utazóközönségének változása Buda felé haladva izgi szociológiai tanulmány lehetne.

Fun fact: egyszer láttam, amint ominózus járatról két "tisztogatós" BKK-s figura a Báthory utca című megállónál lecibált egy hajléktalan fazont vmelyik hátsó ülésről. Állítólag büdös volt, én ugyanott szálltam le, de előrébb nem éreztem semmilyen szagot.

Előzmény: jbaal (23458)