trizs77 Creative Commons License 2023.06.20 -1 0 315

Anno-anno a Pécs-Fehérvár-Győr-Pozsony vonat MDmottal közlekedett.

Az útvonal kb. felén 30 fő alá csökkent az utasok száma kivéve péntek délutánt és vasárnap délutánt.

 

Erre egy pécsi főokos kitalálta, hogy járjon ez a vonat Pécs-Pusztaszabolcs-Fehérvár-Veszprém-Zirc-Győr útvonalon, mert a bakonyi szép tájak miatt majd több utas fogja választani a vonatot.

 

Még kevesebb választotta.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nos így vagyok én a különböző azért mennek majd többen oda vonattal/busszal:

 - mert ott van a.............valami idegenforgalmi izé,

 - mert ott van a fürdő,

 - mert ott van az ilyen-olyan várrom,

 - mert ott van a............................akármi.

 

Ezek hamis elképzelések.

 

Nagyon kevés vonal, vonal szakasz van az országban, ahová az ellátogatók valamilyen idegen forgalmi látványosság miatt, oda közforgalmú vonattal vagy közforgalmú busszal mennének.

 

Ráadásul ha vannak ilyen helyek, akkor az oda naponta közlekedő (példa = 14 eszközből) csak  2-3 eszközt érint ez, és azt a 2-3 eszközt se 365 napon át, hanem jó esetben 80-120 napon át.

 

Nógrád megye :

A Drégelyi vár felújítására sok száz millió forintot költött az állam az elmúlt években.

Mégse ugrott meg a 75-ös vonalon az oda vonattal utazók száma.

Biztosan van évente pár osztály, mely oda vonattal megy.

De a jól kihasznált 75-ös vasút utasszámaiban a drégelyi várlátogatók elenyésző %-t képeznek.

 

Hasonló a helyzet a nógrádi várral is.

 

Amúgy a megyei buszok se arról híresülnek el, hogy a várlátogatók közforgalmú buszokkal közelítenék meg céljaikat.