maul Creative Commons License 2000.04.11 0 0 6351
Szemelvények a mai NS-ből:

"...Schumi a következoképpen írta le a rajtot, amely igen rosszul sikerült a számára: ,,A kerekek egy helyben pörögtek, hatalmas szerencsém volt, hogy Mika Häkkinen mögött a második helyen tudtam maradni. Így saját tempómban autózhattam, senki sem tartott fel." A német az élboly többi tagjához hasonlóan kétszer állt ki a boxutcába. Az elso pit-stop után a verseny sorrendje nem változott, a második után viszont minden a feje tetejére állt. Schumacher megelozte Häkkinent, mögöttük pedig David Coulthard Rubens Barrichello elé került. Häkkinen a McLaren-csapat érthetetlen húzását -- a túl korai második kiállást -- többféleképpen próbálta menteni. ,,Az elso kiállásom után elromlott az aerodinamikám, a második elott pár körrel pedig majdnem lefulladt a motor" -- fogalmazott a világbajnoki címvédo. Érdekes módon azonban az aerodinamikai hátrányt nem lehetett érezni a verseny hajrájában, amikor Häkkinen szinte minden fordulóban megjavította a futam legjobb köridojét. A motor miatt elveszített másodpercekre pedig Schuminak volt válasza. ,,Amikor Dinizt próbáltam lekörözni, a brazil rossz helyen lassított, hogy elengedjen. A Ferrarimnak ekkor egyszerre mind a négy kereke leblokkolt, és körülbelül két másodperc hátrányt jelentett a manover, amellyel elkerültem az ütközést" -- mesélte a német. Kettejük mögött DC lett a harmadik, aki kissé bosszús volt a két Ferrrari miatt. ,,Michael a rajtnál feltartott, ezért Rubens elém került. A brazil ráadásul lassú volt, de annyira azért nem, hogy megelozzem. Amikor aztán elé kerültem, másodpercekkel futottam jobb köröket nála. Ha Schumi nem elozött volna meg a rajtnál, akkor nehezebben nyerte volna meg a versenyt" -- mondta a skót. Barrichello sem volt boldog. A brazil részben annak tudta be a gyenge eredményét, hogy a rajt elott a biztonsági övét rosszul húzták meg a combján, ezért a verseny második felében hatalmas fájdalmai voltak, ugyanis a jobb lába állandóan nekiütodött a kasztninak. Rubinho nyilatkozata: ,,A negyedik hely azért sem jó eredmény, mert az elso két futammal szemben most körönként fél másodperccel lassabb voltam Michaelnél. Sot, Coulthardnál is lassabb voltam, ennek ellenére úgy érzem, hogy ha a második boxkiállás után is harmadikként jövök vissza, akkor nem tudott volna megelőzni."Olaszországban az újságírók sztrájkja miatt szombaton és vasárnap nem jelentek meg a lapok, a televízióban pedig kommentár nélkül mutatták az imolai edzéseket és a versenyt. Így Michael Schumacher és a Ferrari sikerének elso órái kissé némára sikerültek, hétfon azonban már többoldalas beszámolók jelentek meg a San Marinó-i Nagydíjról. ,,Az álom idén megvalósul. Ez a Ferrari a megfelelo autó ahhoz, hogy Schumi világbajnok legyen vele -- írta a Corriere dello Sport, amely arra utalt, hogy 1979 óta eloször lehet Ferrari-pilóta az egyéni világbajnok a Formula--1-ben. -- A Ferrari mindenét odaadta a németnek, és most Schumi teljes erejével azon van, hogy visszafizesse ezt a kölcsönt -- a szívével, a lelkével és a tehetségével." A Tuttosport szerint ,,a Ferrari F1-2000-es négykerekuje a legjobb a száguldó cirkuszban, egyértelmuen jobb az ezüst nyilaknál. Schumi többé nem az a pilóta, aki megnyerheti az idei pontvadászatot, hanem az, akinek nem szabad elveszítenie az elsoséget." A torinói laphoz hasonlóan a tekintélyes La Gazzetta dello Sport is a Ferrari-varázslatról ír -- hat oldalon. ,,Az elso két versennyel ellentétben a McLaren-Mercedesek végre versenyben maradtak, nem estek ki. Nagyon elszántak voltak, készen álltak arra, hogy megvívjanak a Ferrarival, és a végén a dobogóra kerültek. De Schumi így is nyert -- szól a milánói újság értékelése, amely szerint: -- Michael egyre kevésbé német, és még mindig úgy tud örülni, mint egy kisgyerek." Angliában a The Express azt írja, hogy a vébé eldolt, ,,Schumit már nem lehet megállítani." "
Rubens nyilatkozata szerint mégis van priorizálás a pilóták közt a Ferrarinál ( minden eddigi ködösítés ellenére ).