cyber.greg Creative Commons License 2023.05.26 0 0 1213

Az Eurostar vonatok 2007-ig a Waterloo állomásra érkeztek Párizsból, mert az angol oldalon egészen addig nem volt kész a nagy sebességű pálya Londonig.

Vagyis a vonatok hagyományos vonalakon zötykölődtek az elővárosokon keresztül a londoni végállomásig.

 

A nemzetközi terminált az eredeti régi állomásépülethez toldották, a peronok megközelítése mozgójárdán történt, mert előtte az utasoknak be kellett csekkolni, akárcsak egy repülőtéren. Amikor aztán elkészült a High Speed 1 (HS1), vagyis a francia TGV-pálya angol folytatása a Csalagút angol oldalán, a vonatok London alatt a St Pancras International állomásra érkeztek onnantól. A nemzetközi terminált Waterloonál cakk-pakk lezárták és akkori állapotában érintetlenül megőrizték.

 

A használaton kívüli peronok 10 éves Csipkerózsika-álmukból 2017-ben rövid időre felébredtek, aztán egy évig megint használaton kívül álltak.
Végül 2018 végén adták át megint a forgalomnak belföldi vonatok fogadására. Az alsó szinten, ahol régen a becsekkolás volt, egy bevásárlóközpontot alakítottak ki, de ez egyelőre elég gyengén muzsikál. Az egyetlen kivétel a kézműves söröket gyártó BrewDog formabontó sörözője, ami igen népszerű.


Ez a kép a 2017-es, ideiglenes megnyitás előtt készült:

 

https://www.facebook.com/groups/1730959503584733/posts/23914241291496570/