JarnoTrulli Creative Commons License 2023.05.25 0 0 21378

Néhány változtatás:

 

  • TOP15 kap pontot (25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2 -1), időmérő TOP3 pontozása változatlan, viszont a leggyorsabb körért már nem osztanak.
  • BMW kérésére marad a gyártói bajnokság is
  • csapatok közt is lesz verseny, a leggyorsabb boxkiállások alapján (3-2-1 pont)
  • időmérőn nem lesznek plusz súlyok, a futam után az új kiosztás a TOP3-nak a következő napra: 20-10-5 kg
  • csapatsorrendnél a 2020 előtti szabály érvényes + a büntetés érte 250.000 euró
  • DTM versenyző az adott hétvégén más bajnokságban nem mehet (ADAC GT-s ingázást akadályozzák meg)
  • verseny hetében tilos az adott pályán tesztelni, ahol hétvégén futamuk lenne
  • SRO féle teljesítmény kiegyenlítést legkésőbb az adott versenyhétvége előtt 1 héttel meg kell adni. Első három hétvégén lehet ezen módosítani szomat estig utólag.
  • idén már kapnak új gumikat is a pénteki szabadedzésekre, de az előző 2 hétvégi használtak is felrakhatók ugyanúgy
  • idén a 2 versenynapra 4 szett új gumikat akart az ADAC, 3 helyett, de a magasabb költségekre hivatkozva a csapatok tiltakoztak, így köztes megoldás született: 4 versenyen 4 (Oschersleben, Zandvoort, Sachsenring, Hockenheim) a többin 3 marad.
  • versenyek távja 60 perc +1 kör
  • sokat kritizált Indy rajt helyett marad a "klasszikus" repülőrajt. 
  • versenyen a TOP5 azzal a gumikkal rajtol, amivel a kvalin a legjobb idejüket futották. Ettől várnak kisebb kavarodást és eltérő stratégiát.
  • kötelező kiállásokat mostantól a 20. és 40. perc közt kell megoldani 
  • csapattársak már kiállhatnak egyszerre is a boxba (safety car, és a teljes pályás sárgás alatti cserék nem változtak tavalyhoz képest)
  • ADAC GT, és a Motogp-hez hasonlóan itt is lesznek hosszú körös büntetők. 50 km/h a sebesség. Így veszít a pályán 5 másodpercet.
  • minimálisra vett guminyomásból nem lett semmi, a csapatokkal való egyeztetés után