Azért ez nem ennyire fekete vagy fehér.
A végtelenül hosszú zárási idő miatt az autósok akik napi rendszerességgel járnak egy adott helyszínen megtapasztalják, hogy mennyi a várakozási idő, amíg megérkezik egy vonat bármelyik irányból.
Így aztán nem a biztonság javára van már meghatározva a zárásidő, amiknek a számítása kb. mintha az 1800-as években íródtak volna, amibe még a lovaskocsi átjáróban történő elakadása, és a gőzmozdony javítása is bele van kalkulálva a behatási pont és az átjáró közötti útvonalra.
Persze, ha a szabálykönyvet nézzük, akkor meg lehet büntetni az autósokat, mert átmentek a tilos jelzés ellenére a vasúti átjárón, de ez ugyanaz a szituáció, mint amikor arról megy a diskurzus, hogy a gyalogosok átszaladnak a Rákóczi vagy az Üllői úton keresztbe ahol nincs gyalogátkelőhely, akkor érdekes módon az a mondás, hogy teljesen jogos, hogy így tesznek, mert kevés a gyalogos-átkelőhely.
Na itt pont ugyanaz a helyzet, van két szintbeli közúti átkelőhely, máshol átjutni nem lehet.
Eléggé kétkulacsos vagy kontraproduktív hozzáállás, hogy az egyik esetben az az érv, hogy büntessenek, a másik esetben meg az, hogy az élet utat tör, és különben is teljesen jogos az igény ezért azt kommunikációs szinten még támogatjátok is.